Sökning: "konsument begär"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden konsument begär.

  1. 1. Varsågod, här är din drömman! : Bilden av ideal manlighet i Veckorevyn: en ideationell analys och kritisk diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Daniel Westin; [2016]
    Nyckelord :Systemic functional grammar; SFG; critical discourse analysis; CDA; Veckorevyn; ideal masculinity; Systemisk-funktionell grammatik; SFG; kritisk diskursanalys; CDA; Veckorevyn; ideal manlighet;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the ideal image of masculinity in the monthly Swedish women magazine Veckorevyn, nr.2 2016. The intention is to explore how Veckorevyn’s own policy correspond to the construction of the ideal image of masculinity. LÄS MER

  2. 2. Definierade varumärken : En bildanalytisk studie av Norrlands Guld och Mariestads reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kultur, samhälle, mediegestaltning; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Svensson; Josefine Brink; [2013]
    Nyckelord :Brand; consumption; advertising; TV advertising; identity; brand identity; Norrland Guld; Mariestads; Spendrups; marketing; Varumärke; konsumtion; reklam; Tv-reklam; identitet; varumärkesidentitet; Norrlands Guld; Mariestads; Spendrups; marknadsföring;

    Sammanfattning : As a consumer often chooses product or service to satisfy the specific needs or desires. However, there is more often than not several brands that manufacture the same product, which means we also have to choose between these brands before we can calm our needs. This choice is usually an active decision. LÄS MER

  3. 3. Vad säger de ekologiska kläderna i butiken till dig? -Butikskommunikation av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA HOLM; ANGELICA OLSSON; [2013]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; Ekologiska kläder;

    Sammanfattning : I vår uppsats vill vi fördjupa oss i ekologiska kläder och hur dessa kommuniceras och exponeras i modebutiker. Vi vill förtydliga vad ekologiska kläder är, vilka krav som ställs på dessa och hur de kommuniceras ut till konsumenterna i butiken. LÄS MER

  4. 4. Consumption in life transition : How do unemployed consumers behave in the marketplace?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Cecilia Sihvo; Diana Mesanovic; [2010]
    Nyckelord :life transition; consumer identity; consumption; social class; the self- concept; the extended self; resistance; consumer resistance; escaping the market; desires; consumer desire; purchase decision; consumer decision; experience; impulse buying; consumer; involvement; methods; preparations; temptations; collecting information; priorities; everyday life resistance; reversed habitual decision making; the process of consumption in life transition.; livsförändring; konsument identitet; konsumtion; samhällsklass; självuppfattning; utökat ego; motstånd; konsument motstånd; fly från marknaden; begär; konsument begär; köpbeslut; konsument beslut; upplevelse; spontanköp; konsument; involvering; metoder; förberedelser; frestelser; samla information; prioriteringar; vardags motstånd; omvänt rutin besluts genomförande; konsument processen under en livsförändring.;

    Sammanfattning : Background: We live in a world where not everyone is employed; numerous people havelost their jobs due to several factors where one of them is the economic crisis. This has hada huge impact on Sweden and the unemployment rate. Previous research has shown thatinflation, unemployment, and high interest rates represent risks to consumer welfare. LÄS MER

  5. 5. Socialbidragstagare och konsument : Fyra unga vuxna socialbidragstagare berättar om sitt förhållande till konsumtion

    Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap och socialt arbete

    Författare :Andrea Freidenvall; Anna Osbäck; [2009]
    Nyckelord :Unga vuxna; socialbidrag; konsumtion; behov; begär; social identitet; social exklusion;

    Sammanfattning : Titel: Socialbidragstagare och konsument Fyra unga vuxna socialbidragstagare berättar om sitt förhållande till konsumtion Författare: Andréa Freidenvall och Anna Osbäck Utbildningsprogram: Examensarbete, 15 poäng, Socionomprogrammet, Växjö universitet Handledare: Mikael Sandgren Växjö universitet Examinator: Norma Montesino Universitetslektor i socialt arbete vid Institutionen för Vårdvetenskap och Socialt arbete, Växjö universitet Nyckelord: Unga vuxna, socialbidrag, konsumtion, behov och begär, social identitet, social exklusion Sammanfattning Syftet med uppsatsen är att förstå hur unga vuxna socialbidragstagare förhåller sig till konsumtion. Utvecklingen från industrisamhället till ett samhälle med konsumtion av de varor och tjänster som produceras i centrum, har påverkat hur vi integreras, eller inte integreras, in i den sociala ordningen. LÄS MER