Sökning: "konsumentstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet konsumentstudie.

  1. 1. Köpintentionen vid införskaffning av en elbil : en jämförande konsumentstudie mellan Tyskland och Storbritannien, i samarbete med Polestar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Albin Halling; Isak Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; consumer behavior.; Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Skiftet från en bensindriven bil till en elbil är ett ämne som drastiskt accelererat under de senaste fem åren med motivation av miljömässiga fördelar. Detta skifte börjar inte bromsa in, utan snarare att fler konsumenter väljer en elbil framför en bil med en förbränningsmotor. LÄS MER

  2. 2. Egenskaper som konsumenten värderar vid märkning av äpplen : en studie om äppelmärkning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Louise Axelsson; Carl Åkerblom; [2022]
    Nyckelord :Äppelmärkning; konsumentstudie; äpplen; märkning; konsument; köpbeteende; Best-worst scaling; Labeling of apples; study of consumption; apples; labeling; consumer; consumer behavior;

    Sammanfattning : Äpple är den frukt som har högst konsumtion visar en tidigare studie. Den svenska äppelodlingen har arealmässigt vuxit de senaste åren samtidigt är det hård konkurrens mot importerade äpplen på marknaden. Största delen av äppelodlingarna finns i Skåne. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : En kvalitativ konsumentstudie om hur betalda samarbeten påverkar trovärdigheten till en influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Ahlström; Hanna Stockelid; Andrea Jarnevall; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; paid collaborations; social media; credibility; Influencer marketing; influencers; betalda samarbeten; sociala medier; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syfte & frågeställning: Uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdigheten till en influencer påverkas av betalda samarbeten i hopp om att kunna bidra till en djupare förståelse om de faktorer som påverkar en influencers trovärdighet som marknadsförare. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning undersökts; Hur påverkar betalda samarbeten trovärdigheten till en influencer? Metod: För att kunna besvara syftet och få en djupare förståelse för ämnet har en kvalitativ undersökning genomförts genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Grip stiffness analysis of carton board packages

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Alexander Romin; Anton Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Grip stiffness; BioTac; Packaging; consumer panel; Greppstyvhet; BioTac; förpackningar; konsumentpanel;

    Sammanfattning : This report is a part of the research project "A New Model for Deformation of Carton Board Packages by Manual Handling". This project is a collaboration between Örebro University and two companies engaged in carton board packages. LÄS MER

  5. 5. Co-branding inom restaurangsektorn : En studie av varumärkeskapital ur ettkonsumentperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oskar Modig; [2016]
    Nyckelord :brand equity; craft beer; premium brands; mainstream; niche market; cobranding; food beverage; Varumärkeskapital; hantverksöl; Premium; Mainstream; Restaurang; Cobranding; Food Beverage;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen försöker kartlägga vilka produkt- och varumärkesegenskaper som driverkonsumenternas val av premiumöl på restaurang och redovisar en konsumentstudie gjord irestaurangmiljö. Tidigare forskning menar att det finns en outnyttjad potential förrestauranger som vill utnyttja det snabbt ökande intresset för hantverksöl genom co-brandingmed attraktiva premiumvarumärken. LÄS MER