Sökning: "kooperativt lärande attityd"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kooperativt lärande attityd.

  1. 1. Kooperativt lärande och elevernas lärande i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Hanin Altal; Nourulhuda Hamdoun; [2023]
    Nyckelord :Cooperative learning; mathematics; effects; achievement; primary school or elementary school.; Kooperativt lärande; matematik; effekter; prestation; grundskolan;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt undersöker hur kooperativt lärande kan utveckla matematikinlärning och attityd till matematik. Resultat visar att kooperativt lärande är en undervisningsmetod som har positiva effekter på elevernas prestationer i matematik och attityd till matematik bättre jämfört med traditionell undervisning. LÄS MER

  2. 2. Lärares upplevelser av kooperativt lärande i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ia Bech; Maria Andrén-Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; lärare; matematik; undervisning; upplevelse;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att få en förståelse för hur lärare upplever användande av kooperativt lärande i sin matematikundervisning samt vilka för- och nackdelar de erfar med metoden. Metoden utgjordes av en semistrukturerad enkätundersökning som gav svar från 22 lärare i Sverige samt semistrukturerade intervjuer med tre lågstadielärare. LÄS MER

  3. 3. Lärarens syn på kooperativt lärande i matematikundervisningen : Betydelsen av interaktion och samarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Pernilla Magnusson; Erica Törngren; [2022]
    Nyckelord :inkludering; kooperativt lärande; matematik; måluppfyllelse; samarbete;

    Sammanfattning : Studiens huvudsakliga syfte var att undersöka om kooperativt lärande kan leda till inkludering och ökad måluppfyllelse främst inom matematiken. Lärarna som deltagit i studien är verksamma lärare i årskurs F-6. Semistrukturerade intervjuer i kombination med enkäter användes på en skola. LÄS MER

  4. 4. Kooperativ lärandets påverkan på elevernas kunskaper och inställningar inom matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Paimana Samedy; Alaa Muhammed-baqer; [2022]
    Nyckelord :Kooperativet lärande; matematik; grupparbete; lärarens roll; attityd; kunskap; mellanstadiet; årskurs 4-6;

    Sammanfattning : Abstrakt Detta självständiga arbete handlar om påverkan av det kooperativa lärandet inom matematik på eleverna i årskurs 4-6. Det kooperativa lärandet baseras på att lära sig tillsammans med andra i grupp. LÄS MER

  5. 5. Kooperativt lärande i matematik : ett kunskapsutvecklande arbetsätt för elever i årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Sanna Nykäinen; [2021]
    Nyckelord :kooperativt lärande; kooperativa strukturer; lära tillsammans; samarbete; kunskapsutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att belysa vilka kooperativa strukturer som tillämpas i eleversmatematikundervisning samt varför, detta utifrån ett lärarperspektiv. Tyngdpunkten ligger vid hurdet kooperativa lärandet påverkar elevernas kunskapsutveckling i ämnet matematik utifrån läraresupplevelser. LÄS MER