Sökning: "kotlers marknadsmix"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kotlers marknadsmix.
1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER
2. Food truck som ett nytt fenomen i Skåne
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Food truck is a mobile restaurant business which originates from the United States, and can now be seen also in Sweden. There are specific guidelines regarding the food that are served from the food trucks rolling the streets of Skåne from 2013. LÄS MER
3. Marknadsföring av folkbibliotek i teori och praktik : En studie av marknadsföringsarbetet på två folkbibliotek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The competition for people´s attention becomes harder and harder. If the libraries want to continue to attract visitors it´s important that their business is promoted. The purpose of this thesis is to in-vestigate how two public libraries work with marketing. LÄS MER
4. Vad styr ett second hand- köp? : en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : ”Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.”(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. LÄS MER
5. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER