Sökning: "krishantering marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden krishantering marknadsföring.

  1. 1. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  2. 2. Att vara eller inte vara...cancelled? : En kvalitativ studie om hur företag kan hantera interaktionen i sociala medier vid en kris.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Amanda Krantz; Victoria Dalfors; [2022]
    Nyckelord :krishantering; kriskommunikation; sociala medier; marknadsföring; cancel kultur; kriser; förtroende;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring utanför den fysiska arenan : Svenska elitidrottsföreingars överlevnad under pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tova Andersson; Lowe Stockenberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2020 bröt en pandemi ut som lett till många negativa konsekvenser för idrottsbranschen samtidigt som den gett idrottsföreningar en unik möjlighet att identifiera nya strategier för att överleva. När idrottens fysiska arena inte längre är tillgänglig behövs nya metoder för föreningarna att behålla sin relevans gentemot publiken. LÄS MER

  4. 4. Företagens krishantering under samhällskriser : Betydande faktorer för hanteringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Gustafsson; Matilda Sparrenhök; [2021]
    Nyckelord :Marketing; Crisis Management; Brand Crisis; Societal Crisis; Employee focus; Marknadsföring; Krishantering; Varumärkeskris; Samhällskris; Personalfokus;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka företagens hantering av en samhällskris. Vilka faktorer är av vikt för att inte utsätta företaget för risker och utveckla samhällskrisen till en varumärkeskris? Studien utforskar hur dessa faktorer påverkar den faktiska krishanteringen under covid-19 pandemin och vilken skepnad dessa överväganden tar. LÄS MER

  5. 5. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER