Sökning: "kritiska faktorer vid affärssystem"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden kritiska faktorer vid affärssystem.

  1. 1. Prioritering av kritiska framgångsfaktorer vid införande av affärssystem : En fallstudie om likheter och skillnader i prioritering av framgångsfaktorer på olika organisatoriska nivåer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alex Mourad; [2022]
    Nyckelord :affärssystem; affärssystemsinförande; kritiska framgångsfaktorer; prioritering av kritiska framgångsfaktorer; nivåmodellen;

    Sammanfattning : Införandet av affärssystem är en komplex process. Att framgångsrikt införa ett affärssystem har länge varit en utmaning för organisationer eftersom flera olika faktorer, verksamhetsprocesser och aktörer är involverade. LÄS MER

  2. 2. Kritiska framgångsfaktorer vid införandet av affärssystem : En fallstudie ur ett användar–projektgruppsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Linnea Larsson; [2019]
    Nyckelord :ERP implementation; Critical success factors; Enterprise resource planning system; Enterprise system; ERP systemimplementation; adopting ERP; Benefits with ERP systems; ERP efficiency; Affärssystem; Kritiska framgångs faktorer; Affärssystem införande; Fördelar med affärssystem;

    Sammanfattning : I takt med den digitaliserade utvecklingen har användning och anskaffning av affärssystem inom företag och organisationer blivit allt vanligare. Orsaken till att företag och organisationer använder affärssystem är för att effektivisera och automatisera sina affärsprocesser och informationsflöde inom företag och organisationer men också för att upprätthålla ett jämnt tempo med sina konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som påverkar beslut att inte uppgradera verksamhetens IT-system : En fallstudie av en Drupal- och Windows-användande organisation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tobias Berndtsson; [2018]
    Nyckelord :uppgraderingar; affärssystem; beslut; förpackad programvara; kritiska framgångsfaktorer; efter-införandet;

    Sammanfattning : I en miljö med kontinuerlig förändring står organisationer inför utmaningen att bestämma när eller om de ska investera i uppgradering av informationsteknologi. Att uppgradera befintlig informationsteknologi till en nyare version kan för många verka självklart, men i vissa fall väljer ändå organisationer att inte genomföra tillgängliga uppgraderingar   Studien består av två beslutsfattanden rörande uppgraderingar av två olika systemtyper i samma organisation. LÄS MER

  4. 4. Förbättring av ledtid och resursutnyttjande på AGAs avtalsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Hanna Weber Stråle; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AGA Gas AB är ett gasföretag som ingår i den större koncernen The Linde Group och varje år skrivs över tusen avtal med nya och redan existerande kunder. Processen från att en säljare upprättar ett avtalsförslag med en kund till att avtalets specifikationer är registrerade i AGAs affärssystem kan ta upp till en månad och rutinen för att upprätta avtalen, som sker med hjälp av avtalsmallar, uppfattas som krånglig och ostrukturerad. LÄS MER

  5. 5. Identifiering av kritiska problem vid implementering av ERP-system ur ett leverantörsperspektiv : En identifiering av bidragande faktorer till misslyckade implementeringsprocesser av affärssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oscar Aronsson; [2018]
    Nyckelord :ERP implementation; Critical failure factors in ERP implementation; Critical success factors in ERP implementation; ERP implementering; CFF; CSF;

    Sammanfattning : ERP system har de senaste åren uppträtt som en central faktor vid framgångsrik informationshantering och agerat som en grundpelare i många företagsorganisationer. Implementering av ett nytt affärssystem är en komplex process vilket bidrar till att organisationer får svårigheter med att genomföra processen. LÄS MER