Sökning: "kroppsspråk teori"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden kroppsspråk teori.

  1. 1. Emotionellt lönearbete inom den sociala barnavården : En kvalitativ studie om socialsekreterares känslor i arbetet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Angela Gomez; Nathalie Troncoso; [2023]
    Nyckelord :emotional labor; the dramaturgical perspective; social worker; child welfare.; emotionellt lönearbete; dramaturgiska perspektiv; socialsekreterare; den sociala barnavården.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få förståelse för socialsekreterares upplevelser av känsloarbete inom den sociala barnavården. Vidare få kunskap om socialsekreterares uppfattningar gällande vilket stöd som deras organisation erbjuder dem när det avser hantering av känslor i arbetet. LÄS MER

  2. 2. Inkludering av elever med ADHD på fritidshemmen : Hur fritidshemslärarna arbetar med inkludering och vilka utmaningar fritidshemslärarna upplever i sitt dagliga arbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lukas Kas Touma; Lilliana Sauma; [2023]
    Nyckelord :ADHD; inclusion; leisure center; leisure educator; students with ADHD; ADHD; inkludering; fritidshem; fritidshemslärare; elever med ADHD;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på elever med ADHD på fritidshemmen. Syftet med studien är att undersöka hur fritidshemslärarna arbetar för att inkludera elever med ADHD på fritidshemmen och vilka utmaningar som fritidshemslärare upplever i sitt dagliga arbete. För att samla in data valde vi att använda oss av kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Kroppen, det gemensamma språket : En kvalitativ undersökning om SFI-lärares upplevelser kring de sociala interaktionerna med sina elever, och vilka eventuella svårigheter lärarna upplever i arbetet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lisa Eriksson; Matilda Worrings; [2023]
    Nyckelord :Body language; communication; interaction order; SFI-teacher; social interaction; Interaktionsordning; kommunikation; kroppsspråk; SFI-lärare; social interaktion;

    Sammanfattning : The refugee crisis in 2015 resulted in larger classes, which in turn demanded increased resources in second language learning in Sweden. The purpose of the study is to investigate swedish for immigrants [SFI] teachers' experiences of the social interaction with their students, as well as potential difficulties that may arise at work. LÄS MER

  4. 4. Samspelets betydelse i förskolan : En studie om barns språkutveckling utifrån de sociala samspelen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sofie Stävås; Louise Rosenquist; [2022]
    Nyckelord :Socialt samspel; miljö; pedagoger; lekstrategi; emotionellstrategi; kommunikativstrategi; leken; språkutveckling; ackommodation; assimilation; närmaste utvecklingszonen;

    Sammanfattning : Läroplanen för förskolan har under de senaste årtionden sett olika ut, från början ingick en snabb inblick av förskolan i grundskolans läroplan men vid slutet av 1990-talet fick förskolan sin egen läroplan. Enligt tidigare forskning förekommer en social språkmiljö i förskolan och för att främja språkmiljön finns det olika strategier förskollärare kan använda. LÄS MER

  5. 5. - Hur vill du ha den högläst? : Tillämpning av medierande redskap vid högläsning i årskurs 1 och 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Anna Makaroff; Sofia Johansson; [2022]
    Nyckelord :högläsning; monoton röst; inlevelse med rösten; illustrationer; kroppsspråk; förmåga; upplevelse; medierande redskap; bilderböcker;

    Sammanfattning : Avsikten med föreliggande studie är att bidra med kunskap kring elevers förmåga att förstå samt elevers uppfattning, i årskurs 1 och 2, av en åldersadekvat skönlitterär text utifrån olika sätt att högläsa. Detta gör vi genom att undersöka fyra olika sätt att högläsa där vi använder en:1) monoton röst, 2) inlevelse med rösten, 3) inlevelse med rösten samt visa illustrationer och 4) inlevelse med rösten, illustrationer och kroppsspråk. LÄS MER