Sökning: "kulturella skillnader försäljning"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kulturella skillnader försäljning.
1. Med säljaren i huvudrollen : En studie om tjänsteföretags internationalisering samt internationella försäljning.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att studera, och identifiera tillvägagångssätt för tjänsteföretag att internationalisera sig samt sälja sina produkter. För att göra det, samt att kunna kartlägga ett eventuellt mönster är det väsentligt att öka förståelsen kring hur försäljningen av tjänsten går till samt hur säljaren hanterar de kulturella skillnader som uppstår vid internationalisering. LÄS MER
2. Bomullstextiliers komplexa produktion och geografi : Svenska företags arbete för att motverka miljöpåverkan till följd av en global textilindustri.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Bomullstextilier är en av de mest återkommande råvarorna i textilierproduktion, trots att medvetenheten om dess miljöpåfrestande framställning ökat är den fortfarande en av de viktigaste globala handelsvarorna. I och med den globala handeln har företagens agerande utvecklats från att ha en lokal produktion och försäljning till att handla med olika leverantörer och underleverantörer över hela världen. LÄS MER
3. Affärsvärldens kameleont : En studie på B2B nivå om interkulturella kompetenser hos en salesmanager
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för de kompetenser en internationellsalesmanager behöver för att hantera interkulturella möten. Därför ska de kulturellaskillnader som kan uppstå i interkulturella sammanhang samt olika sätt att hantera dessaundersökas. LÄS MER
4. Marknadsföring 2.0 : Produktplacering och filmer i USA, Frankrike och Sverige: 1980-talet till idag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den samtida individen kommer idag i kontakt med ett oräkneligt antal verksamheters försök till kommunikation. Detta kan vara önskvärt, ofrånkomligt, avsiktligt eller omedvetet. Faktum är att dagens konsument har möjligheten att välja när och var denne vill kommunicera. LÄS MER
5. Sverige möter Egypten : En fallstudie om kulturens påverkan på internationella affärer
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att diskutera hur SME bör agera på den egyptiska marknaden för att göra framgångsrika affärer. Detta genom hänsyn till kulturella skillnader, nätverksbyggande samt personliga relationer. LÄS MER