Sökning: "kund kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 328 uppsatser innehållade orden kund kommunikation.

  1. 1. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  2. 2. Mjuka framgångsfaktorer för införande av ett BI-system i en mellanprojektsrelation mellan kund och systemimplementatör och effekter av dess användning i kundens verksamhet : En fallstudie av Myndigheten för yrkeshögskolan och Atea Sverige

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adam Aspengren; [2024]
    Nyckelord :Business Intelligence; Framgångsfaktorer; Mjuka faktorer; Mänskliga faktorer; BI-införande; BI-system; Effekter;

    Sammanfattning : Business Intelligence (BI) är en central del av modern affärsverksamhet och används för att omvandla rådata till meningsfull information för bättre beslutsfattande. Införande av BI kan möta flera utmaningar som påverkar BI:s effektivitet och framgång. LÄS MER

  3. 3. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 4. Effektivisering av projekt med myndighetskunder : En fallstudie om olika projektledningsmetoders påverkan på gemensamma projekt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Joel Holmberg; Jonny Toumi; [2023]
    Nyckelord :Project management methodology; Agile; Traditional; Impact; Wicked problem; Projektledningsmetodik; Agil; Traditionell; Effekt; Wicked problem;

    Sammanfattning : Att leda projekt med myndigheter som kunder kan vara en utmaning, särskilt om kunden arbetar efter en annan projektledningsmetodik än den egna organisationen. Syftet med denna studie är att undersöka olika projektledningsmetoder och se hur de påverkar projektets utkomst. LÄS MER

  5. 5. Kunder, användare och medborgare: En undersökning av deltagarkonfigurationer i offentlig sektor. : En undersökning av deltagarkonfigurationer i svensk offentlig sektor.

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Vestergren Linus; [2023]
    Nyckelord :Public participation; participant configurations; digitization; Offentligt deltagande; deltagarkonfigurationer; digitalisering;

    Sammanfattning : A reform to a digitized public sector is underway. The purpose of this is to offer a simpler, more open, and more efficient service to all citizens. To create solutions that meet all the needs of citizens, public participation should be included in the development process. LÄS MER