Sökning: "kundbeteende och lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden kundbeteende och lojalitet.

  1. 1. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lin El-Najjar; Filip Ilic; [2020]
    Nyckelord :Customer churn; Digital marketing; CRM system; Customer satisfaction; Telecommunications companies; Kundbortfall; Digital marknadsföring; CRM-system; Kundnöjdhet; Telekommunikationsbolag;

    Sammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER

  2. 2. Vilka förändringar har digital marknadsföring inneburit för B2C?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johan Olofsson; Max Nordlinder; [2018]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Marknadsföring; Digitala kanaler; Digitala plattformar; Sociala medier; Kundbeteende; Kundlojalitet; Verksamhetsförändringar; B2C;

    Sammanfattning : Målet med den här studien är att ta reda på vad digital marknadsföring har inneburit för B2C. Marknadsföring har alltid varit en viktig del av företag och när internet växte fram föddes digital marknadsföring, där marknadsföringen sker genom digitala kanaler, digitala plattformar och sociala medier. LÄS MER

  3. 3. E-handels baksida - Hur företag och kunder ser på returer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :John Bäckrud; Louise Rosén; [2017]
    Nyckelord :Returhantering; E-handel; Kundbeteende; Miljömedvetenhet; Miljöpåverkan; Gatekeeping; Avoidance; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning E-handeln ökar i Sverige och med detta följer även de returer som sker inom e-handeln. Särskilt inom klädbranschen är returer höga och kan ligga på nivåer upp emot 50 %. LÄS MER

  4. 4. Predicting Customer Churn Using Recurrent Neural Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jesper Ljungehed; [2017]
    Nyckelord :churn prediction; churn; prediction; recurrent neural network; rnn; customer lifetime value; clv;

    Sammanfattning : Churn prediction is used to identify customers that are becoming less loyal and is an important tool for companies that want to stay competitive in a rapidly growing market. In retail, a dynamic definition of churn is needed to identify churners correctly. Customer Lifetime Value (CLV) is the monetary value of a customer relationship. LÄS MER

  5. 5. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Rebecca Neilan; Vilma Nordén; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; omnishopper; value; loyalty; hedonism; utilitarism; involvement; shopping motives; Omnikanal; omnishopper; värde; lojalitet; hedonism; utilitarism; engagemang; shoppingmotiv;

    Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER