Sökning: "kundbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet kundbeteende.

  1. 1. Styr taktpinnen kunden? : En studie av musiktempots påverkan på kunden ur ett servicedominant perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia de Waal; Carl Edlund; [2017]
    Nyckelord :Servicedominant logik; sinnesmarknadsföring; bakgrundsmusik; tempo; värdeskapande; kundbeteende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker bakgrundsmusikens påverkan på kundens beteende och värdeskapande process från ett servicedominant perspektiv. Det studeras om bakgrundsmusikens tempo på ett café påverkar kundens besökstid, antal upprepade köp och om detta påverkar kundens upplevelse av atmosfären och tjänsten. LÄS MER

  2. 2. E-handels baksida - Hur företag och kunder ser på returer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :John Bäckrud; Louise Rosén; [2017]
    Nyckelord :Returhantering; E-handel; Kundbeteende; Miljömedvetenhet; Miljöpåverkan; Gatekeeping; Avoidance; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning E-handeln ökar i Sverige och med detta följer även de returer som sker inom e-handeln. Särskilt inom klädbranschen är returer höga och kan ligga på nivåer upp emot 50 %. LÄS MER

  3. 3. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Ayesha Ahsan; [2017]
    Nyckelord :Consumer; Reviews and Ratings; Storytelling; Consumer Purchasing Behavior; Product Sales; Online Shops; Ecommerce; Consumer Trust; Kundrecensioner; kundernas köpbeteende; Storytelling; Digital Marknadsföring;

    Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER

  4. 4. Predicting Customer Churn Using Recurrent Neural Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jesper Ljungehed; [2017]
    Nyckelord :churn prediction; churn; prediction; recurrent neural network; rnn; customer lifetime value; clv;

    Sammanfattning : Churn prediction is used to identify customers that are becoming less loyal and is an important tool for companies that want to stay competitive in a rapidly growing market. In retail, a dynamic definition of churn is needed to identify churners correctly. Customer Lifetime Value (CLV) is the monetary value of a customer relationship. LÄS MER

  5. 5. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kundbeteende.

Din email-adress: