Sökning: "kundbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet kundbeteende.

  1. 1. "Time to explore Return In-store" : En studie om företag och kunders syn på returalternativet "Return In-store"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kajsa Bild; Elin Erlandsson; [2018]
    Nyckelord : Return In-store ; returns; Click and Collect ; environmental impact; consumer behaviour; Return In-store ; returer; Click and Collect ; miljö; kundbeteende;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka hur detaljhandelsföretag inom modebranschen och dess kunder ser på “Return In-store” som ett returalternativ och även klargöra den miljöproblematik som finns relaterat till returer. Metod Denna studie är utförd med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  2. 2. Returer inom e-handeln : En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring returer och dess miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Pettersson Dahllöf; Mathilda Svandal; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; Environmental impact; Consumer behavior; E-handel; Returer; Miljöpåverkan; Kundbeteende;

    Sammanfattning : E-handeln har ökat på senare tid och i samband med detta har konsumenternas köpbeteende förändrats. Idag finns det många e-handelsföretag som försöker stå ut i mängden och locka till sig kunder bland annat genom att erbjuda fri frakt, fria returer och snabba leveranser. LÄS MER

  3. 3. En värld av möten – En tågvärds berättelse. Maktuttryck i möten med dysfunktionella resenärer och strategier för att hantera dessa.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Bäckström; Désirée Andersson; [2018]
    Nyckelord :Servicemöte; tågvärd; makt; dysfunktionellt kundbeteende; asymmetrisk servicerelation; maktrelation; strategier; serviceroll; yrkesroll.; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Predicting Customer Churn Rate in the iGaming Industry using Supervised Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik; KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lovisa Grönros; Ida Janér; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mr Green is one of the leading online game providers in the European market. Their mission is to o˙er entertainment and a superior user experience to their customers. LÄS MER

  5. 5. BLOCKET, FACEBOOK ELLER TRADERA? : Påverkande faktorer när unga väljer plattform för digital begagnathandel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Lundin; Andreas Otterfalk; [2018]
    Nyckelord :network effect; two-sided markets; Digital begagnathandel; nätverkseffekt; tvåsidiga marknader; TSM;

    Sammanfattning : Den digitala strukturomvandling vårt samhälle genomgår har bidragit till att den digitala kompetensen är stor oavsett åldersgrupp. Idag är internet en stor del av vår vardag och används dagligen, både privat, i skolan och i arbete. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kundbeteende.

Din email-adress: