Sökning: "kundbeteende"
Visar resultat 11 - 15 av 80 uppsatser innehållade ordet kundbeteende.
11. #Det_digitala_galleriet, En kvalitativ fallstudie inom konstgalleribranschen & dess påverkan av digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: #Det_digitala_galleriet - En kvalitativ fallstudie inom konstgalleribranschen & dess påverkan av digitaliseringen Författare: Alice Löfqvist, Charlotte Cederqvist & Pauline Bräutigam Handledare: Peter Svensson Problematisering: Konstbranschen har de senaste årtiondena präglats av en starkt digitalisering. Digitaliseringen har påverkat branscher genom förändrat kundbeteende, konkurrenslandskap samt nya teknologier. LÄS MER
12. Predicting customer purchase behavior within Telecom : How Artificial Intelligence can be collaborated into marketing efforts
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This study aims to investigate the implementation of an AI model that predicts customer purchases, in the telecom industry. The thesis also outlines how such an AI model can assist decision-making in marketing strategies. LÄS MER
13. Kundanpassningsprocessen : Hur en produktkonfigurator påverkar kundens betalningsvilja inom hemelektronikbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: This study aims to test which values from the mass customization process that affect the willingness to pay for products in the consumer electronics industry. Method: We have used a quantitative method with a deductive approach. LÄS MER
14. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER
15. Predicting Purchase of Airline Seating Using Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the continuing surge in digitalization within the travel industry and the increased demand of personalized services, understanding customer behaviour is becoming a requirement to survive for travel agencies. The number of cases that addresses this problem are increasing and machine learning is expected to be the enabling technique. LÄS MER