Sökning: "kundbeteende"
Visar resultat 21 - 25 av 80 uppsatser innehållade ordet kundbeteende.
21. Maskininlärning inom kundanalys : Prediktion av kundbeteende inom energibranchen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknikSammanfattning : This thesis considers the problem of churn within the electricity distribution sector. More specifically, this study evaluates how supervised machine learning can be used by a Swedish electricity distributor in order to identify customer churn. LÄS MER
22. Green Turn : En grönare returprocess för e-handeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är nödvändiga för att kunder ska kunna känna sig trygga med sitt köp, särskilt när det gäller modehandeln då kunderna inte kan se och prova produkten före inköpet. För att göra kunderna mer benägna att beställa kläder på nätet har det blivit en standard för modeföretag att erbjuda generösa returpolicys för sina kunder. LÄS MER
23. On Optimization of Sequential Decision-Making in Customer Relationship Management using Deep Reinforcement Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Customer relationship management (CRM) is a fickle but pivotal elementto the success of any business. Used correctly, it can not only yield higherrevenue and lower operational costs, but significantly boost customersatisfaction. Nonetheless, it can also be mismanaged—sacrificing thewell-being of customers for profitability. LÄS MER
24. Att skapa och fånga värde med stöd av Big data
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Big data är ett omtalad ämne, allt fler organisationer vill investera i och använda Big data som beslutsstöd. Därför har syftet med denna studie varit att få en djupare förståelse för begreppet Big data och mer konkret att undersöka hur Big data påverkar värdeskapande och värdefångst i affärsmodeller. LÄS MER
25. Köp inte grisen i (IT) säcken
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : IT-branschen är en bransch på stark frammarsch och digitaliseringen skapar ett ändrat kundbeteende, vilket påverkar företagens verksamhet och IT-investeringar kan bli nödvändiga. Av många IT-projekt som startas är det få som uppfattas som lyckade. LÄS MER