Sökning: "kundens upplevelsevärld"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundens upplevelsevärld.

  1. 1. Design är mer än bara färg och form : En kvalitativ studie om hur design- och möbelmässor arbetar med tjänstedesign

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Andersson; Sabina Eskesjö Wolffsen; Maja Sundberg; [2019]
    Nyckelord :Design; tjänstedesign; design- och möbelmässor; mässarrangörer; utställare; besökare; kundupplevelse; värde; värdeskapande; innovation; interaktion.;

    Sammanfattning : Titel: Design är mer än bara färg och form Författare: Emma Andersson, Sabina Eskesjö Wolfssen & Maja Sundberg Examinator: Christine Tidåsen Handledare: MaxMikael Wilde Björling Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT19. LÄS MER

  2. 2. Sinnesmarknadsföring :  - Doft i servicelandskap

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Evelin Karlsson; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; doft; servicelandskap;

    Sammanfattning : Bakgrund/problem:          Doft används i liten utsträckning inom marknadsföring trots att det bevisligen är ett sinne som är starkt kopplat till människans känslor. Syfte:                                  Att redogöra för doftens betydelse i kundens sätt att uppfatta och intressera sig för produkterna. LÄS MER

  3. 3. EMOTIONELL TOUCHÉ : En observation av kundbeteende vid köp av vinglas

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Linda Arvids; Gentiana Qavolli; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; sinnesmarknadsföring; känselsinnet; taktil; servicelandskap; kundbeteende; vinglas; produkt;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur viktig är känseln för en viss typ av produkt? Syftet för uppsatsen är att undersöka om, hur och varför känsel är viktig för just vinglas. Vi vill skapa en större förståelse för hur känseln kan påverkas med hjälp av övriga sinnen som syn och doft. LÄS MER