Sökning: "kundens upplevelsevärld"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundens upplevelsevärld.
1. Design är mer än bara färg och form : En kvalitativ studie om hur design- och möbelmässor arbetar med tjänstedesign
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Design är mer än bara färg och form Författare: Emma Andersson, Sabina Eskesjö Wolfssen & Maja Sundberg Examinator: Christine Tidåsen Handledare: MaxMikael Wilde Björling Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT19. LÄS MER
2. Sinnesmarknadsföring : - Doft i servicelandskap
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund/problem: Doft används i liten utsträckning inom marknadsföring trots att det bevisligen är ett sinne som är starkt kopplat till människans känslor. Syfte: Att redogöra för doftens betydelse i kundens sätt att uppfatta och intressera sig för produkterna. LÄS MER
3. EMOTIONELL TOUCHÉ : En observation av kundbeteende vid köp av vinglas
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Problemformulering: Hur viktig är känseln för en viss typ av produkt? Syftet för uppsatsen är att undersöka om, hur och varför känsel är viktig för just vinglas. Vi vill skapa en större förståelse för hur känseln kan påverkas med hjälp av övriga sinnen som syn och doft. LÄS MER