Sökning: "kundernas sökbeteende"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kundernas sökbeteende.

  1. 1. Om SEO är så bra, så varför inte? : En kvalitativ studie om sökmotoroptimering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jasmine Petersson; Emelie Rasmusson Andersson; [2018]
    Nyckelord :Search engine optimization; diffusion of innovation; customers search behavior; presence on the internet; barriers; one-person- and microenterprises; growth; Sökmotoroptimering; adoption av nya innovationer; kundernas sökbeteende; internetnärvaro; hinder; enmans- och mikroföretag; tillväxt;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt enmans- och mikroföretag tar till sig sökmotoroptimering. Detta för att bättre förstå vilka hinder företag upplever med att ta till sig sökmotoroptimering, så att kunskap om hur företag skulle kunna ta sig förbi identifierade hinder genereras.  1. LÄS MER

  2. 2. Den bästa utsikten kommer från att klättra högt En studie om hur sökmotoroptimering kan gynnas av kunskap kring användarbeteende

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Sophie Gimströmer; Ulrika Lindström; Gabriella Thorén; [2016-12-09]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; sökmotor; organiska resultat; användarbeteende; nyckelord;

    Sammanfattning : Sökmotoroptimering är ett sätt att öka en webbsidas chans att positionera sig högt i en sökmotors resultatsida, eftersom det är där användare riktar sin uppmärksamhet. Metoden är menad att öka antalet slutkunder. LÄS MER