Sökning: "kundförvärv"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kundförvärv.

  1. 1. The startup journey from idea to first Proof of concept - customer : A multiple case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rita Blomstersjö; Axel von Grothusen; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Proof of concept; Customer acquisition; B2B; Startup; Sell first - Build later.; Entreprenörskap; Produkt validering; Kundförvärv; B2B; Startup; Sälj först - bygg sen.;

    Sammanfattning : Startups within the tech field are incraesingly using proof of concept (POC) customers as a partner when developing new products and services as this enables them to sell the product before building it, ensuring that the product they are developing is aligned with the market needs before making it avaliable to a wider market. Becasue of the positive results that designing and developing new products together with users and customers have shown, the acqusition of POC customers has become a crucial step in the product development process for many startups. LÄS MER

  2. 2. Customer acquisition and onboarding at an online grocery company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Ida Borg; [2022]
    Nyckelord :retention; churn; customer acquisition; customer onboarding; logistic regression; extreme gradient boosting model; bibehållande av kunder; kundbortfall; kundförvärv; kundonboarding; logistisk regression; exteme gradient boosting model;

    Sammanfattning : The master thesis is carried out in a collaboration with a Swedish online grocery company. The goal of the thesis is to investigate if it is possible to explain the underlying factors that affect new customers to be retained. LÄS MER

  3. 3. Green gamification : Designing for increased sustainable behavior and business growth

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Wadstein; Caroline Malmqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research aims to investigate if gamification is a suitable method for creating stronger incentives for people to recycle. The research was conducted in partnership with PantaPå, the world’s first deposit app for recycling packaging. LÄS MER

  4. 4. Using Machine Learning to Detect Customer Acquisition Opportunities and Evaluating the Required Organizational Prerequisites

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olle Malmberg; Bobby Zhou; [2019]
    Nyckelord :Consumer decision journey; Customer acquisition Customer relationship management; Machine Learning; Organizational prerequisites; User activity; Random forest; XGBoost; Användaraktivitet; Consumer decision journey; Customer relationship management; Kundförvärv; Maskininlärning; Organisatoriska förutsättningar; Random forest; XGBoost;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate whether or not it is possible to identify users who are about change provider of service with machine learning. It is believed that the Consumer Decision Journey is a better model than traditional funnel models when it comes to depicting the processes which consumers go through, leading up to a purchase. LÄS MER

  5. 5. Omreglering av den svenska spelmarknaden - en marknadsföringsmässig game changer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aksel Eilard; Erik Månsson; Niklas Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Sponsring; Marknadsföringskanaler; Omreglering; Kundförvärv; Onlinekasino; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur en omreglering av den svenska spelmarknaden kan komma att påverka valet av marknadsföringskanaler och spelbranschens marknadsföringsklimat. Metod: Författarna utgår från kvalitativ metod och arbetar med att söka svar med hjälp av ett induktivt arbetssätt. LÄS MER