Sökning: "kundfokus"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade ordet kundfokus.

  1. 1. Service till nya generationens kunder : Hur kan dagens kundservice utvecklas för att möta kommande generationers förväntningar?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Kasper Karlsson; Johan Israelsson; [2023]
    Nyckelord :Kundservice; Servicegap; Generation Z; AI; Chattbotar; Kundfokus;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the expectations and preferences customers within Generation Z have for service, as well as identify gaps between the expected and actual service. The study will further focus on future challenges for companies regarding service, when Generation Z becomes an increasingly large part of the customer base. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap och ISO 9001 : En studie om ledarskapets betydelse för kvalitetsledningssystemet ISO 9001 

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emilia Carleson; Tara Shohani; [2023]
    Nyckelord :ISO 9001; leadership; quality management system; management commitments; quality management principles; TQM; certification and continuous improvement.; ISO 9001; ledarskap; kvalitetsledningssystem; ledningens åtaganden; kvalitetsledningsprinciper; offensiv kvalitetsutveckling; certifiering och ständiga förbättringar.;

    Sammanfattning : Kvalitetsledningssystemet ISO 9001 kan användas för att arbeta med förbättringar, men har genom åren fått kraftig kritik. Studier visar att för att en verksamhet eller organisation ska lyckas med förbättringsarbetet är ledningens engagemang och agerande helt avgörande om förbättringsarbetet blir lyckat eller inte. LÄS MER

  3. 3. Kultur av ständiga förbättringar : inom en offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Susanna Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :benchmarking; continuous improvements; cornerstone model of total quality management; improvements; organizational culture; processes; public sector; quality technology; total quality management; work procedure; arbetssätt; benchmarking; förbättringsarbeten; hörnstensmodellen; kvalitetsteknik; offensiv kvalitetsutveckling; offentlig myndighet; organisationskultur; processer; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : The lack of a culture of continuous improvement means that organizations risk losing efficiency, cutting back on financial savings and becoming a less attractive employer. Creating a culture of continuous improvement is thus important. Trafik och samhälle in the Uppsala region wants to build an established culture of continuous improvement. LÄS MER

  4. 4. Professionaliseringen av svenska redovisningskonsulters yrkesroll : En kvalitativ innehållsanalys baserad på redovisningskonsultsbranschens facktidskrifter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Emma Karlsson; Kristin Petersson; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultant; profession; certification; commercialism; FAR; Srf konsulterna; certified accounting consultant; qualitative content analysis; Redovisningskonsult; profession; auktorisation; kommersialism; FAR; Srf konsulterna; auktoriserad redovisningskonsult; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Yrkesrollen redovisningskonsult har förändrats under de senaste två decennierna i Sverige, särskilt gällande branschorganisationernas utformande av titeln Auktoriserad Redovisningskonsult. Tillhörande titeln finns examinationsprov, teoretiska och praktiska krav samt branschspecifika standarder att följa. LÄS MER

  5. 5. Vem ska göra vad? Uppdatering av arbetsfördelning : Förbättringsarbete på AB GotlandsHem

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Josefin Lisper; Oscar Aman Kylegård; [2023]
    Nyckelord :cornerstone model; custemer focus; inspection; lead times; process improvment; workload distribution; arbetsfördelning; besiktning; hörnstensmodellen; kundfokus; ledtider; processförbättring;

    Sammanfattning : Abstract Introduction: The case study has been conducted at AB GotlandsHem, the largest housing agency on the island of Gotland, Sweden. The study has two purposes. The first purpose is to map and examine the workload distribution in the inspection department by developing a generalizable template. LÄS MER