Sökning: "kundklubbar"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet kundklubbar.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  3. 3. Digitala kvitton för företag utan kundklubb : En explorativ studie på lösningar och utmaningar för att erbjuda digitala kvitton

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fredriksson Magnus; [2021]
    Nyckelord :Explorativ; Digitala Kvitton; Kundklubb; Kassasystem; Digital brevlåda;

    Sammanfattning : Företag i dagligvaruhandeln har på senaste tid börjat kunna erbjuda digitala kvitton till sinakunder. Detta digitala framsteg har börjat bli mer intressant på grund av fysiska kvittos negativa påverkan på både människan och miljön. LÄS MER

  4. 4. Privacy Paradox : En kvalitativ studie om svenskars medvetenhet och värnande om integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hjördis Harzdorf; Hanin Talal Abdulrahman; Sumejja Duric; [2019]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Online marketing; Targeted marketing; Privacy paradox; General Data Protection Regulation GDPR ; Cookies; Metadata. Awareness; Integrity; Cognitive Trust; Konsumentbeteende; Internetmarknadsföring; Riktad marknadsföring; Privacy paradox; GDPR Dataskyddsförordningen; Cookies; Metadata; Medvetenhet; Integritet; Kognitivt förtroende;

    Sammanfattning : Genom digitalisering av samhället och teknologins utveckling har marknadsföringsstrategier progressivt reformerats, från att uppmärksamma produkter mot konsumenten till att istället sätta konsumenten i fokus. Genom avancerade algoritmer, Business Intelligence och digitala DNA spår har det blivit möjligt att individualisera och rikta marknadsföring mot konsumentens intressen och även förutse individens konsumentbeteende. LÄS MER

  5. 5. Värdet av kundklubbar : En fallstudie på ett fast fashionföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Häger; Emelie Carlberg; [2017]
    Nyckelord :Kundklubb; EDM; Marknadsföring; Attitude-behaviour gap; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Modebranschen är i ständig förändring. Den härda konkurrens som idag existerar i industrin sätter press på̊ företag, samtidigt är den moderna kunden ombytlig. Därmed blir relationen mellan kund och företag allt viktigare utifrån ett marknadsföringsperspektiv. LÄS MER