Sökning: "kundnöjdhet förbättringar"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet förbättringar.
1. Erfarenhetsåterföringens påverkan inom projekteringsfasen i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Examensarbetet har utforskat erfarenhetsåterföringen roll i ett av Sveriges största byggföretag som valt att vara anonyma. Studiens fokus riktades främst på hanteringen av erfarenhet för att förbättra projekteringsprocessen och organisationens prestanda. LÄS MER
2. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER
3. Utveckling av textila återanvändningsbara trosskydd : En studie av komfort och passform ur ett användarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att utveckla och analysera en prototyp av ett återanvändningsbart trosskydd för kvinnor. Genom att undersöka passform, komfort och hanterbarhet ur ett användarperspektiv, samt jämföra två olika designmodeller (i polyamidspets och polyamidtrikå) med konventionella trosskydd, strävar studien efter att identifiera framgångsfaktorer för återanvändningsbara trosskydd. LÄS MER
4. Assessing the Viability of Random Indexing in Song Recommender Systems
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis assesses how Random Indexing performs as a recommender system for music recommendations. Recommender systems have gotten more and more important as the amount of content provided gets larger and larger. They are usually focused on either product traits, and how they relate, or users and their past consumption. LÄS MER
5. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER