Sökning: "kundnöjdhet förbättringar"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet förbättringar.

  1. 1. Erfarenhetsåterföringens påverkan inom projekteringsfasen i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Blendi Tahirsylaj; Anel Bihorac; [2023]
    Nyckelord :Experience feedback; knowledge; planning phase; construction; Erfarenhetsåterföring; kunskap; projektering; bygg;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utforskat erfarenhetsåterföringen roll i ett av Sveriges största byggföretag som valt att vara anonyma. Studiens fokus riktades främst på hanteringen av erfarenhet för att förbättra projekteringsprocessen och organisationens prestanda. LÄS MER

  2. 2. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av textila återanvändningsbara trosskydd : En studie av komfort och passform ur ett användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Westerberg; Samira Ali; [2023]
    Nyckelord :Product development material selection; design; customer satisfaction; fit ; sanitary protection; reusable panty liners; reusable textile menstrual products; sustainability.; Produktutveckling materialval; design; kundnöjdhet; passform ; sanitetsskydd; återanvändningsbara trosskydd; återanvändningsbara textila mensskydd; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utveckla och analysera en prototyp av ett återanvändningsbart trosskydd för kvinnor. Genom att undersöka passform, komfort och hanterbarhet ur ett användarperspektiv, samt jämföra två olika designmodeller (i polyamidspets och polyamidtrikå) med konventionella trosskydd, strävar studien efter att identifiera framgångsfaktorer för återanvändningsbara trosskydd. LÄS MER

  4. 4. Assessing the Viability of Random Indexing in Song Recommender Systems

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Rosén; Sead Kozic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis assesses how Random Indexing performs as a recommender system for music recommendations. Recommender systems have gotten more and more important as the amount of content provided gets larger and larger. They are usually focused on either product traits, and how they relate, or users and their past consumption. LÄS MER

  5. 5. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Samer Salman; Ali Mourad; [2023]
    Nyckelord :Lending process; digitization; private sector; corporate sector; risks; customer satisfaction; credit assessment; relationship-based and transaction-based lending.; Kreditgivningsprocess; digitalisering; privatsidan; företagssidan; risker; kundnöjdhet; kreditbedömning; relations- och transaktionsbaserad kreditgivning.;

    Sammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER