Sökning: "kundnöjdhet"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet kundnöjdhet.
1. Vad får en professionell idrottsklubb med en liten administration att implementera ett CRM-system? : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Customer Relationship Management System, förkortat CRM-system, är ett digitaliserat verktyg och arbetsprocess som kan hjälpa en verksamhet att optimera relationen med sina kunder. En implementering av ett CRM-system kräver att en verksamhet förändrar sina arbetsprocesser. LÄS MER
2. Multi-Class Classification for Predicting Customer Satisfaction : Application of machine learning methods to predict customer satisfaction at IKEA
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Gaining a comprehensive understanding of the features that contribute to customer satisfaction after contact with IKEA’s Remote Customer Meeting Points (RCMPs) is essential for implementing effective remedial measures in the future. The aim of this project is to investigate if it is possible to find key features that influence customer satisfaction and to use these to predict customer satisfaction. LÄS MER
3. Den avgörande balansen i konsumenters vardag : En kvalitativ studie gällande faktorer som formar unga vuxnas attityder till personligt riktad marknadsföring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den utveckling av teknologin som har dominerat de senaste årtionden har bidragit till ett ökat användande av internet samt sociala medier. Unga personer växer idag upp i en digitalt integrerad miljö. LÄS MER
4. Hur påverkar klädföretags innehåll på Instagram kundengagemang?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : På sociala medier publiceras idag ett flertal olika typer av innehåll, vilket skapar olika känslor hos mottagaren och påverkar mottagarens handlingar. Detta kan visa sig genom kundengagemang i form av likes eller kommentarer vilket idag har visat sig ha en effekt på exempelvis kundnöjdhet och förtroende samt ger förståelse för hur konsumenter interagerar med produkter och varumärken. LÄS MER
5. Upplevelser i köpcentrum
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Ett externt köpcentrum fyller idag en viktig roll i konsumenters vardag. I takt med den ökade e- handeln som sätter press och utmanar köpcentrum behöver branschen finna en styrka som får konsumenter att vilja besöka köpcentrum. Att mäta kundnöjdhet och kundupplevelse har blivit alltmer viktigt för företag. LÄS MER