Sökning: "kundrelation"
Visar resultat 1 - 5 av 146 uppsatser innehållade ordet kundrelation.
1. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER
2. Accessoperatör inom fastighetsbranschen : Fallstudie på en accessbaserad tjänsts affärsmodell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to examine three main components of the business model,revenue model, value proposition and customer relationships. These three main components wouldbe investigated for a newly formed actor on the Swedish real estate market named access operator. LÄS MER
3. Strategiska prismodeller och prissättningskalkyler för fossilfria modulära produktionsanläggningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Komplexa värdekedjor och utsläppstung produktion har länge präglat vårt samhälle och utgör grunden till flera globala svårigheter. Syftet med detta självständiga arbete är att undersöka hur prismodeller och prissättningskalkyler kan användas som underlag i prissättning och produktlansering av fossilfria modulära produktionsanläggningar. LÄS MER
4. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER
5. Digitaliseringens påverkan på revision i Sverige : En kvalitativ studie om digitaliseringens åverkan på revisionskvaliteten, revisionsprocessen samt relationen mellan revisor och kund
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Revisionen har idag blivit en viktig del av det moderna samhällets ekonomiska system och har en avgörande roll för att främja förtroendet för den finansiella rapporteringen, samt för att främja transparens och ansvarstagande i affärsverksamhet. Digitalisering är ett begrepp som beskriver den digitala utvecklingen som har uppkommit av nya tekniken och har förändrat sättet som vi lever våra vardagliga liv men även förändrat världen på en global nivå. LÄS MER