Sökning: "kundrelationer"
Visar resultat 11 - 15 av 644 uppsatser innehållade ordet kundrelationer.
11. Företagsstrategi & mediemix : En kvantitativ studie av mediemixen för olika företagsstrategier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag har olika sätt att se på kundrelationer och de marknader där de är verksamma. De har olika prioriteringar beroende på använd strategi och skillnader bör därför finnas i företagens arbete i stort, så också i marknadsföringsarbetet. LÄS MER
12. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose: This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER
13. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER
14. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER
15. Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult : En studie om digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen Universitet Författare: Nancy Jacob, Osama Mahmoud Ahmed, Thanojitha Selvanayagam (990101) (001212) (970719) Titel: Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult Handledare: Zelalem Abay Nyckelord: Redovisningskonsulternas arbete, bokföringsprogram, digitalisering, automatisering, och molnbaserade databaser. Forskningsfråga: Hur har digitiseringen och digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete påverkat arbetsprocessen, kompetenskraven och intressenter? Syfte: Syftet med denna studie är att få en bild på hur arbetet som redovisningskonsult ser ut idag och digitaliseringens påverkan för yrkesrollen. LÄS MER