Sökning: "kundservice i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kundservice i butik.

  1. 1. Hur män handlar mode : En undersökning om mäns köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Regina Tell; Therese Höök; Olivia Vaagenes Rehmberg; [2016]
    Nyckelord :customer service; buying behaviour; buying process; SERVQUAL; service quality; Kundservice; köpbeteende; köpprocessen; SERVQUAL; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Shopping har tidigare varit en aktivitet som främst kvinnor har ägnat sig åt, men de senaste decennierna har fler och fler män börjat visa intresse för mode och shopping. I denna uppsats har vi valt att undersöka hur män beter sig när de handlar modekläder och hur de vill bli bemötta av personal i butik. LÄS MER

  2. 2. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH NILSSON; MALIN SKÅNBERG; [2014]
    Nyckelord :kundservice; Kundbemötande; kläder; attribut;

    Sammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER

  3. 3. Att skapa kundvärde online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA ANDERSON ROUSSAKIS; AMANDA ERICSSON; [2014]
    Nyckelord :e-handel; modebranschen; lojalitet online; kundvärde; kundvärdesskapande;

    Sammanfattning : : E-handeln i Sverige ökar kraftigt och har så gjort de senaste åren. Allt fler företag väljer att etablera sig online, vilket har lett till hård konkurrens på marknaden och svårigheter att differentiera sig. LÄS MER

  4. 4. Kundmötet: Ur kundens synvinkel

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Arvidsson; Emma Andersson; Frida Johansson; [2013]
    Nyckelord :Kundmötet; hur vill kunden bli bemött; klädbutik; kundens synvinkel; skillnad beroende på butikens prisklass;

    Sammanfattning : Kundservice är en viktig faktor i dagens samhälle och har blivit ett sätt att särskilja sig från sina konkurrenter på marknaden. Personalens bemötande har en stor betydelse för om kundens upplevelse av besöket är positivt eller negativt. LÄS MER

  5. 5. Att larma eller inte larma

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LINDA GANJBAR; SANDRA NORDSTRÖM; [2013]
    Nyckelord :Du Pont Modellen; Management; Organisationsstrukturer; Outsourcing Offshoring; Supply Chain Management SCM ; ; Tidsstudier; Detaljhandel; Effektivisering; Larmning av varor;

    Sammanfattning : : Outsourcing har blivit en mycket vanlig företeelse i det moderna samhället och textilbranschen anses vara den geografiskt mest spridda industrin i världen med produktion oftast belägen i Asien. Outsourcing till trots finns det fortfarande vissa moment i värdekedjan som i stor utsträckning utförs i butik i Sverige trots att i stort sett alla andra tillverkande och sammansättande moment utförs i fabrik i låglöneländer. LÄS MER