Sökning: "kundvärde"

Visar resultat 16 - 20 av 284 uppsatser innehållade ordet kundvärde.

  1. 16. Flödeseffektivisering av däckbytesprocess : En fallstudie inom produktion

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kristina Avramsson Volcini; Ritta Naiem; [2022]
    Nyckelord :flödeseffektivitet; lean-management; värdeflödeskartläggning; kundvärde; störningar; slöserier och Kaizen;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt och identifierat vilka utmaningar och slöserier som en däckbytesprocess står inför. Förvaltningen som författarna valt att pröva teorier på är Servicekontoret i Borås Stad. Produktionsprocessen i fråga är: Däckbytesprocessen. LÄS MER

  2. 17. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Liljegren; Maja Lindström; Hilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Competition; customer value; differentiation; digitization; ecological sustainability; ethics; marketing; stereotypes; tonality; Differentiering; digitalisering; etik; ekologisk hållbarhet; stereotyper; konkurrens; kundvärde; marknadsföring; tonalitet.;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER

  3. 18. Kristiders påverkan på restaurangverksamheters överlevnad : En kvalitativ studie om ett urval restaurangers arbete med innovativ marknadsföring för att utmana Covid19

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Sarkash; [2022]
    Nyckelord :Covid19; Innovativ marknadsföring; Marknadsföringsmixen; tjänstebranschen; restauranger.;

    Sammanfattning : På grund av pandemin var det många företag som fick ställa om sina verksamheter för att överleva vilket har lett till stora nivåer av innovationskraft, inte minst inom marknadsföring. Innovativ marknadsföring beskrivs som påhittig samt förnyande och handlar om att gå utanför boxen för att generera ett högre kundvärde och bli mer konkurrenskraftig. LÄS MER

  4. 19. Returer på gott och ont : En fallstudie om returer i produktionsflödet och standardisering av returhanteringen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Pontus Engström Frick; Mattias Thorvaldsson; [2022]
    Nyckelord :Returer; Produktionsflöde; Standardisering;

    Sammanfattning : Returerna har blivit allt fler inom produktionen hos det undersökta företaget. Under 2021 returnerades 8 993 artiklar från monteringen tillbaka till lagret. Denna uppsats har identifierat och förklarat orsakerna bakom returerna. LÄS MER

  5. 20. Challenges in Requirement Engineering in Agile Software Development : With Focus on Capturing Customer Value

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Emil Sörqvist; Daniela Eklund; [2022]
    Nyckelord :Requirement engineering; Agile software development; Customer value; Quality requirements; Understanding needs; Kravhantering; Agil mjukvaruutveckling; Kundvärde; Kvalitetskrav; Behovsförståelse;

    Sammanfattning : Agile methodologies have become the modern approach to solve the problem of delivering high quality software in a constantly changing business environment. But still many agile software projects have difficulties in meeting the customer needs. This raises questions about how requirements are handled. LÄS MER