Sökning: "kundvärde"
Visar resultat 6 - 10 av 284 uppsatser innehållade ordet kundvärde.
6. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER
7. Barriers to achieving the full intended residential value : The case of a large main contractor in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Residential construction projects are complex. New trends such as globalization,urbanization, and sustainability put even more pressure on the capital intense andalready low marginal industry. In Sweden, the market is competitive. There are many large residential contractors active today. LÄS MER
8. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER
9. VAD BEHÖVER MEDARBETARNA FÖR ATT KUNNA SÄTTA FOTEN I KUNDENS SKOR? - En kvalitativ fallstudie om medarbetares förutsättningar för att skapa kundvärde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med fallstudien är att utvärdera och analysera vilka förutsättningar som finns för att medarbetarna ska kunna skapa kundvärde och förmedla en god kundresa. Teori: Studien utgår ifrån ett programteoretiskt perspektiv och består av teorier som medarbetarskapshjulet och den lärande organisationens fem discipliner. LÄS MER
10. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER