Sökning: "kundvärdering"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet kundvärdering.

  1. 1. (Social) CRM -  En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jimmy Andresen; William Bocenda; [2017]
    Nyckelord :CRM; Social CRM; Social Network Analysis; Perceived Fairness; Social Media;

    Sammanfattning : Titel: (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.  Frågeställning: (i) Hur ser helhetsleverantören på slutkunder idag, gällande värdering av kundinformation? (ii) Hur kan introduktionen av sociala medier som datakällor i CRM-system användas för att utveckla kundinsikter? Syfte: Studiens syfte är att undersöka helhetsleverantörers syn på betydelsen av nätverkskontexter genom att djupgående fokusera på introduktionen av sociala medier som datakälla, och dess betydelse för värderingen av slutkunder. LÄS MER

  2. 2. Kundkapitalets roll i företagsvärderingen : En jämförande studie mellan svenska och amerikanska företagsmäklares inställning till kundkapitalet i värderingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Carl-David Lundström; Emma Wall; [2016]
    Nyckelord :Business valuation; customer capital; intellectual capital; business appraiser; customer value; intangible assets; customer lifetime value; customer equity; customer profitability; multi-period excess earnings method; Företagsvärdering; kundkapital; intellektuellt kapital; företagsmäklare; kundvärde; kundvärdering; immateriella tillgångar;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka svenska och amerikanska företagsmäklares inställning till kundkapitalet och dess värderingsmodeller. Studien syftar även till att finna konsekvenser som en explicit redovisning av kundkapitalet skulle ha på företagsvärderingar. LÄS MER

  3. 3. Värdering av Kundrelation

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Blohm; Petter Engdahl; [2010]
    Nyckelord :Customer Lifetime Value; Kundrelationer; Customer Equity; Ickemonetära faktorer; Monetära faktorer; Immateriella tillgångar; Verksamhetsstyrning; Resursprioritering; Köpcentrum;

    Sammanfattning : Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvärdera Ryals (2005) formel för värde­ring av kundrelationer. Med hjälp av formeln beräknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln är funktionell för ändamålet kundvärdering är den centrala frågeställningen. LÄS MER

  4. 4. Kundvärdering av tjänster på Göteborg Energi AB

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Nordlund; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt vanligare att betrakta företag som en värdekedja bestående av olika aktiviteter, var och en med syftet att skapa värde för företagets kunder. Det värde som kunden erhåller i slutet av värdekedjan –kundvärdet, är summan av det värde som de ingående aktiviteterna skapat med avdrag för den motprestation kunden har gjort för att erhålla produkten eller tjänsten. LÄS MER