Sökning: "kundvärde"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet kundvärde.
1. Hållbarhet i försörjningskedjan : Integration och interorganisatorisk påverkan av hållbarhet för värdeskapande i en försörjningskedja
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Hållbarhet har på senare tid fått en större betydelse för företag då allt fler lägger större fokus på det. Det innebär att inte enbart de ekonomiska fördelarna beaktas i företagen utan även miljömässiga och sociala effekter. LÄS MER
2. "Ska vi arbeta hårdast eller smartast?" : En kvalitativ studie med fokus på IT-företag i Växjö och deras arbete med processinnovationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Titel: “Ska vi arbeta hårdast eller smartast?” – En kvalitativ studie med fokus på IT-företag i Växjö och deras arbete med processinnovationer. Bakgrund: Företag arbetar dagligen i processer. LÄS MER
3. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER
4. Digitalisering av en följesedelsprocess : En intervjustudie i betongindustrin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Bakgrund. Digitalisering leder till högre effektivitet och lyhördhet i logistik. Det medför potentiella fördelar som förbättrad tillgänglighet, vilket innebär omedelbar tillgång till information oberoende av tid eller avstånd till informationskällan, och mer flexibilitet i hantering av information. LÄS MER
5. Ekoprenörskap : ett sätt att skapa värde för kunder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera affärsmodeller hos ekoprenöriella företag, det vill säga företag grundade och baserade på hållbara principer, för att utveckla en större förståelse för hur dess delar kan leda till värdeskapande för kunder. Halla Halla har valts som fallföretag för att de har kunder som köpt från dem flera gånger, och kan därmed anses skapa värde för dessa, samt för att grundarna är ekoprenörer som bedriver produktion av badkläder gjorda av återvunnet material. LÄS MER