Sökning: "kundvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet kundvärde.

  1. 1. Hållbarhet i försörjningskedjan : Integration och interorganisatorisk påverkan av hållbarhet för värdeskapande i en försörjningskedja

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Lund; Emmie Hermansson; [2022]
    Nyckelord :Integration; customer value; supply chain; sustainability; customer; management control system; supply chain management; communication; cooperation; dyad; strategy; Integration; kundvärde; försörjningskedja; hållbarhet; kund; verksamhetsstyrning; supply chain management; kommunikation; samarbete; dyad; strategi;

    Sammanfattning : Hållbarhet har på senare tid fått en större betydelse för företag då allt fler lägger större fokus på det. Det innebär att inte enbart de ekonomiska fördelarna beaktas i företagen utan även miljömässiga och sociala effekter. LÄS MER

  2. 2. "Ska vi arbeta hårdast eller smartast?" : En kvalitativ studie med fokus på IT-företag i Växjö och deras arbete med processinnovationer  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Andreas Linnell; Stefan de Goede; Sebastian Thörn; [2021]
    Nyckelord :Innovation; Process innovation; Process Mapping; Process innovation Mapping; Process innovation in IT-business;

    Sammanfattning : Titel: “Ska vi arbeta hårdast eller smartast?” – En kvalitativ studie med fokus på IT-företag i Växjö och deras arbete med processinnovationer.  Bakgrund: Företag arbetar dagligen i processer. LÄS MER

  3. 3. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Nelzén; Matilda Kågebrand Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Customer value; customized products; value creation; holistic perspective; performance measurement; 3D Printing; Kundvärde; kundanpassade produkter; värdeskapande; helhetsperspektiv; prestationsmätning; 3D Printing;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER

  4. 4. Digitalisering av en följesedelsprocess : En intervjustudie i betongindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Rafel Oda; [2021]
    Nyckelord :Användarkrav; användarmotstånd; digitala följesedlar; digitalisering; digitalisering av affärsprocesser; mjukvaruutveckling; systemanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund. Digitalisering leder till högre effektivitet och lyhördhet i logistik. Det medför potentiella fördelar som förbättrad tillgänglighet, vilket innebär omedelbar tillgång till information oberoende av tid eller avstånd till informationskällan, och mer flexibilitet i hantering av information. LÄS MER

  5. 5. Ekoprenörskap : ett sätt att skapa värde för kunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vilma Reponen; Madelene Wahlund; [2020]
    Nyckelord :affärsmodell​; ​ekoprenörskap​; ​fast fashion​; ​hållbarhet​; ​kundvärde​; ​plaståtervinning​; värdeskapande;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera affärsmodeller hos ekoprenöriella företag, det vill säga företag grundade och baserade på hållbara principer, för att utveckla en större förståelse för hur dess delar kan leda till värdeskapande för kunder. Halla Halla har valts som fallföretag för att de har kunder som köpt från dem flera gånger, och kan därmed anses skapa värde för dessa, samt för att grundarna är ekoprenörer som bedriver produktion av badkläder gjorda av återvunnet material. LÄS MER