Sökning: "kvalitativ forskningsintervju"

Visar resultat 1 - 5 av 169 uppsatser innehållade orden kvalitativ forskningsintervju.

  1. 1. Lärmiljön i anpassad grundskola och dess påverkan på perifer inkludering

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Sara Bodin; Mirella Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Anpassad grundskola; fysisk lärmiljö; grundsärskola; lärmiljö; pedagogisk lärmiljö; perifer inkludering; social lärmiljö;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om hur de anpassade grundskolorna arbetar med pedagogisk, social och fysisk lärmiljö men också om lärmiljön är likvärdig mellan de olika anpassade grundskolorna. Syftet är också att undersöka möjligheterna till perifer inkludering i dessa lärmiljöer. LÄS MER

  2. 2. En Kvalitativ Studie om HVB-hem Personalens Upplevelser av Ensamkommande Flyktingbarn från Afghanistan som Lidit av Psykisk Ohälsa (2015–2018)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Bida Ibrahim Nosrat Noor; [2023]
    Nyckelord :Ensamkommande flyktingbarn från Afghanistan; psykisk ohälsa; en kvalitativ studie; HVB- personal; KASAM; Coping;

    Sammanfattning : Studien är en undersökning av personalens upplevelser och erfarenheter av psykisk ohälsa hos ensamkommande flyktingbarn. För att kunna genomföra undersökningen har individer som idag arbetar eller har arbetat på HVB-hem intervjuats. LÄS MER

  3. 3. Interkulturellt förhållningssätt i förskolan : En studie om pedagogers beskrivning och erfarenheter av det interkulturella arbetet i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Emma Wallin; Jessica Persson; [2023]
    Nyckelord :Interkulturellt; mångkulturellt; förskolan; etnicitet och identitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka pedagogers kunskap om det interkulturella förhållningssättet i förskolans verksamhet. För att undersöka det interkulturella förhållningssättet har vi genomfört kvalitativ forskningsintervju där åtta pedagoger intervjuats. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares didaktiska perspektiv på musik som ämne och metod i förskolan : En förskole-didaktisk studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Kler Moo; Sebastian Wojahn; [2023]
    Nyckelord :didactics; preschool; music; teaching; aesthetics; subject; method; didaktik; förskollärare; förskola; musik; undervisning; estetik; uttrycksform; ämne; metod;

    Sammanfattning : Musik som estetisk uttrycksform kan användas som ämne och metod i förskolans undervisning. Vad? Hur? och Varför? musik ska användas som ämne eller metod i förskolan är upp till förskollärarna att avgöra. LÄS MER

  5. 5. Designprocessen : Om effektivitet och kvalité i trädgårdsdesignerns metod

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Sara Maksimov; [2023]
    Nyckelord :designprocessen;

    Sammanfattning : Designprocessen är en komplex och mångfacetterad process där designern genom analys, syntes och utvärdering verkar för att skapa innovativa lösningar. Processen är en slags utbildning där kunskapen anskaffas genom projekt och byggs genom upprepning av processen. LÄS MER