Sökning: "kvalitativ intervju abduktiv"
Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden kvalitativ intervju abduktiv.
11. ”Det handlar ju bara om övning, och att bli sedd av någon när man delar med sig” - En kvalitativ och kvantitativ undersökning av mäns förhandlingar kring känslor och maskulinitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The aim of the present study, which was informed by a critical realist approach, was to investigate how men experience, understand and regulate their emotions, both intrapsychically and in interpersonal contexts. A specific aim was to shed light on the socialization of emotions during adolescence, and on how this today is affecting men’s emotional attitudes. LÄS MER
12. Fysisk aktivitet : en slagkraftig företagsstrategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera och skapa förståelse kring hur företag använder fysisk aktivitet som en strategi för en mer hälsosam och lönsam arbetsplats. Vidare vill vi att studien ska vara ett underlag för andra företag som vill implementera fysisk aktivitet på arbetsplatsen. LÄS MER
13. En utforskande studie av små och medelstora företags digitala mognad
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Företag, oavsett storlek, vill idag följa den digitala transformationen och höja den digitala mognadsgraden för att kunna få effektivare resultat samt nå de konkurrensfördelar som digitaliseringen kan medföra. Små och medelstora företag, så kallade SMF:s, påverkas av de förändringar som digitaliseringen medför eftersom de får helt nya möjligheter att delta i den globala ekonomin jämfört med tidigare. LÄS MER
14. Innovation – nyckeln till goda kundrelationer? : En kvalitativ flerfallsstudie om hur innovation påverkar lojalitet och förtroende inom banksektorn
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Finansmarknaden befinner sig i en förändringsfas där banker agerar i en allt mer komplex miljö. Till följd av en snabbt föränderlig marknad måste banker besitta förmågan att förändras och få saker att hända. LÄS MER
15. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER