Sökning: "kvalitativ metod med abduktiv ansats"

Visar resultat 16 - 20 av 648 uppsatser innehållade orden kvalitativ metod med abduktiv ansats.

  1. 16. Transspråkande och flerspråkighet i klassrummen : En kvalitativ studie kring fem gymnasielärares upplevelser av transspråkandets utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Akram Sabah; [2023]
    Nyckelord :Multilingualism; translanguaging; Swedish as a second language; second language learning; opportunities; challenges; Flerspråkighet; transspråkande; svenska som andraspråk; andraspråksinlärning; möjligheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka lärarupplevelser kring transspråkande inom svenskt skolsammanhang. För att besvara syftet ställdes tre frågor som bidrog med en omfattande resultat baserade på lärarupplevelser. LÄS MER

  2. 17. Redovisningsekonomens upplevelser av automatiseringen : En kvalitativ studie om vilka möjligheter och utmaningar redovisningsekonomen upplever i samband med automatiseringen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Alma Ernbacke; Matilda Reimerstam; Elisabeth Stefanidou Vahlman; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; automatisering; redovisningsekonom; redovisning;

    Sammanfattning : Inledning: I flera år har automatiseringen tagit allt större plats i samhället och på arbetsplatserna. Automatisering är ett aktuellt och omtalat ämne, som anses vara en ständig process, som berör flera olika arbeten, men främst redovisningsekonomen. LÄS MER

  3. 18. Från soffan till kontoret : En intervjustudie om chefers upplevelser av att tillämpa en hybrid arbetsform i samband med att det påtvingade distansarbetet avvecklats

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Wilma Björck; Hanna Weberyd; [2023]
    Nyckelord :Management control systems; management tools; change management; hybrid work; Verksamhetsstyrning; styrverktyg; förändringsarbete; hybridarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: När covid-19 plötsligt drabbade världen förändrades arbetssätt och branscher fundamentalt då distansarbete blev en påtvingad arbetsform. Uppmärksammande fördelar med arbetsformen medför en förväntan att distansarbete ska bli varaktig i den postpandemiska eran. LÄS MER

  4. 19. Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld : En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Arvin Moani; Anton Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Transformative leadership; Digital tools; Digital leadership; Leader; Follower; Transformativt ledarskap; Digitala verktyg; Digitalt ledarskap; Ledare; Följare;

    Sammanfattning : Titel: Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap Ämne: Magisteruppsats i företagsekonomi inriktning strategisk ledning, 30 hp. Författare: Arvin Moani och Anton Gustafsson  Handledare: Jean-Charles Languilaire  Examinator: Michal Lysek Nyckelord: Transformativt ledarskap, Digitala verktyg, Digitalt ledarskap, Ledare, Följare  Bakgrund: Idag påverkas de flesta organisationer av den digitala transformationen vilket leder till att ledarskapet nu måste förmedlas digitalt. LÄS MER

  5. 20. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER