Sökning: "kvalitativa induktiv tematisk analys"
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden kvalitativa induktiv tematisk analys.
1. Förskolans fysiska lärmiljö inomhus : En kvalitativ och kvantitativ enkätstudie om förskollärares pedagogiska överväganden
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studien belyser förskollärares pedagogiska överväganden i utformandet av den fysiska lärmiljön i förskolan. Denna kvantitativa och kvalitativa enkätstudie riktade sig till förskollärare som arbetar i förskolan. LÄS MER
2. Gymnasieskolan som en salutogen arbetsplats : En kvalitativ studie om gymnasielärares uppfattning om vad som gör en arbetsplats hälsosam.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Gymnasielärare har ett stressigt och komplext jobb, för att få lärare att stanna kvar i yrket behöver forskning bedrivas kring vad som är salutogent med arbetet. Studier har tidigare utförts kring hur teorin om en känsla av sammanhang (KASAM) kan användas för att arbeta salutogent. LÄS MER
3. Friskvårdssatsningar som främjar motivation och en god arbetsmiljö : En kvalitativ studie om hur organisationer kan tillhandahålla friskvårdssatsningar som motiverar medarbetarna och bidrar till en god arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Fysisk aktivitet blir ett allt viktigare ämne sett till det fysiska och psykiska välbefinnandet. I takt med att fler arbetsplatser blir stillasittande och arbetsbelastningen högre, blir det en relevant fråga för att främja hållbara och hälsosamma medarbetare. LÄS MER
4. Lärares erfarenheter av utforskande helklassamtal i matematik : En kvalitativ studie i årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar beskriva lärares erfarenheter av utforskande helklassamtal i matematik samt vilka utmaningar lärare möter med aktiviteten. Matematikdidaktisk forskning pekar på vikten av att undervisa matematik genom utforskande samtal, samtidigt som den framställer en bild av hur komplext arbetet med utforskande samtal är för lärare. LÄS MER
5. Rekryterares upplevelse av stereotypisering inom kompetensbaserad rekrytering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur rekryterare upplever positiv och negativ stereotypisering gentemot kandidater inom kompetensbaserad rekrytering. Studienbaserades på kvalitativa intervjuer med rekryterare som arbetar, eller har arbetat, inom kompetensbaserad rekrytering. Data analyserades genom induktiv tematisk analys. LÄS MER