Sökning: "kvalitet bank"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden kvalitet bank.

  1. 1. Bankanställdas motivation i det nya normala : En kvalitativ studie om bankanställdas motivation vid distansarbete

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Frida Stafrin; Clara Wadér; [2022]
    Nyckelord :Distance work; working from home; motivation; bank employees; SDT; Distansarbete; motivation; bankanställda; SDT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteföretag såsom banker är i stort behov av motiverade anställda då det skapar förutsättningar för goda prestationer och service av bra kvalitet. Motivation har vidare visat sig påverkas i olika riktningar av det distansarbete som numera blir allt vanligare. LÄS MER

  2. 2. Att skapa nära relationer i digital bank - en intervjustudie av bankrådgivare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Victoria Malm; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; rådgivningsmöte; social relation; känslor.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Internationellt sett så ligger Sverige i framkant i digitaliseringen, där banksektorn drivs av, förutom den tekniska utvecklingen, kundernas förändrade beteende att vilja nå olika tjänster i fler kanaler. Men behovet av den mänskliga sociala relationen kvarstår i de digitala mötena mellan bankkund och rådgivare. LÄS MER

  3. 3. Från funktion till innovation : En studie om svenska bankkunders upplevda tjänstekvalitet på internetbanken och hur bankernas förbättringsarbete bör prioriteras

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexander da Silva Villalba; Agnes Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Internet banking; Mobile banking; Service quality; Quality improvement; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual; Kundnöjdhet; Internetbank; Mobilbank; Tjänstekvalitet; Kvalitetsförbättring; SERVQUAL; SSTQUAL; WebQual;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konkurrensen inom banksektorn har på senare tid ökat, då digitaliseringen av tjänster har möjliggjort för nya aktörer likt neobanker att etablera sig på marknaden. Kvaliteten på tjänsteerbjudandet har stor påverkan på tjänsteföretagens framgång på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Har du några planer? Lärares planeringsarbete för undervisning i svenska och musik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Christine Bruze; [2021]
    Nyckelord :Grundskola; Lektionsplanering; Läromedel; Musik; Svenska; Educational materials; Elementary school; Lesson planning; Music; Teaching aids; Swedish; Performing Arts;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från hypotesen att det finns mer läromedel av kvalitet som utgår från Lgr11, samt vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet i svenskämnet än i musikämnet. Detta bekräftas under studiens gång. Bristen av läromedel gör att lärare ägnar mycket tid åt att skapa sitt eget material i musikämnet. LÄS MER

  5. 5. COUNTING CARROTS... : A quantitative cross-section study on the distribution of motivation incentives in Central Stockholm's banks according to bank-employees

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Nationalekonomi

    Författare :Frank B. Francisson; [2020]
    Nyckelord :Motivation incentives; Incentives variability; Bank-employees; Employee benefits; Human resource management HRM ; Financial corporations or firms;

    Sammanfattning : Counting Carrots… as this cross-section study is entitled studied the distribution of motivation incentives in Central Stockholm’s banking sector and if it varied for different groups of bank-employees, according to bank-employees. This variation in the distribution of employee benefits was examined quantitatively in accordance to three explanatory variables: 1 – Job position, 2 – Bank size and 3 – the Gender of respondents. LÄS MER