Sökning: "kvalitetsarbete kundfokus"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kvalitetsarbete kundfokus.

  1. 1. Att utveckla en stark kvalitetskultur – korrelation mellan ledarskap, medarbetare och kund

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Birgitta Andersson; Terese Enberg; [2020]
    Nyckelord :TQM; Quality management; leadership; customer; Quality culture; Hörnstensmodellen; kvalitets-och verksamhetsutveckling; ledarskap; kund; kvalitetskultur;

    Sammanfattning : Att utveckla kvalitetsarbete i organisationer är ett gediget arbete som kräver ett ledarskap som kan engagera medarbetare och skapa kundnöjdhet. Det finns flera olika verktyg och modeller att använda. I den här studien används hörnstensmodellen som grund. LÄS MER

  2. 2. Studieförbund och tjänstekvalitet : Kvalitetsmätning i praktiken av studieförbundens kurser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Martin Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Service quality; SERVPERF; Study association; Quality measurement; Quality.; Tjänstekvalitet; SERVPERF; Studieförbund; Kvalitetsmätning; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Tjänster och tjänsteproduktion har blivit allt viktigare i dagens samhälle inom en rad olika områden. En konsekvens av detta är att konkurrensen om kunderna har hårdnat och att såväl företag som organisationer måste finna nya sätt att skapa värde för sina kunder. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetsarbete inom ett industriföretag : Struktur för ett företagsanpassat ledningssystem utifrån ISO 9000:s kvalitetsprinciper

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Bruno Maras; Peter Qvarfordt; [2019]
    Nyckelord :continuous improvements; management system; ISO 9000:2015; ISO 9001:2015; PDCA-cycle; process-based system model; quality principles.; ledningssystem; ISO 9000:2015; ISO 9001:2015; kvalitetsprinciper; PDCA-cykeln; processbaserad systemmodell; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to identify how a structure for a management system can be designed for a small industrial company based on the seven quality principles that are described in ISO 9000:2015 – fundamental concepts and principles of quality management. The aim of the thesis is to map the reference company's current situation and analyse the gap between the current situation and the quality principles. LÄS MER

  4. 4. Vägen till ett lyckat kvalitetsarbete med ISO 9001 : en studie av kritiska framgångsfaktorer för mindre företag ur ett globalt perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Vera Angelov; Elisabeth Åhman; [2013]
    Nyckelord :ISO 9001; kvalitetsledningssystem; implementering; kritiska faktorer; ledningsprinciper; ledningens engagemang;

    Sammanfattning : More than 90 % of all business activity in the world market consists of small and midsized companies today. Recent studies have shown that there has been an increase in small companies’ certification to ISO's management standards. Smaller organizations tend to have more limited amounts of resources at their disposal than larger ones. LÄS MER

  5. 5. Det mindre företagets verksamhetsstyrning : ett medvetet val eller ad hoc?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malena Nygårds; Gabriella Ström; [2012]
    Nyckelord :small enterprise; management control; strategy; customer focus; processes; quality management; mindre företag; verksamhetsstyrning; strategi; kundfokus; processer; kvalitetsarbete;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa i vilken omfattning medveten verksamhetsstyrning bedrivs i det mindre företaget. Under våra studier har vi läst mycket om olika styrmetoder och filosofier. LÄS MER