Sökning: "kvantiativ"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet kvantiativ.

  1. 1. Effekten av influencer-marketing : En kvantiativ studie som undersöker influencer-marketings roll kring Generation Z konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filippa Larsson; Eric Parsmo; Wilma Forssander; [2023]
    Nyckelord :influencers; influencer-marketing; sociala medier; Generation Z; förtroende; klädbranschen; impulsköp;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30  Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Eric Parsmo, Filippa Larsson & Wilma Forssander  Titel: Effekten av influencer-marketing   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Influencers, Influencer-marketing, Sociala medier, Generation Z, Förtroende, Klädbranschen, Impulsköp  Frågeställningar: - Vilka faktorer inom influencer-marketing spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteende inom klädbranschen i Sverige? - Vilka faktorer spelar en roll för Generation Z tillit gentemot influencer-marketing?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambanden mellan utvalda variabler för att se vilka faktorer inom influencer-marketing som spelar roll när det kommer till Generation Z konsumentbeteendet inom klädbranschen i Sverige. Studien undersöker även tilliten mellan Generation Z och influencer-marketing. LÄS MER

  2. 2. ÄR HON VERKLIGEN RÄTT? : Wn kvantiativ innehållsanalys av representationen av kvinnor och män i svensk afärspress.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Niki Warden Werning; [2023]
    Nyckelord :representation of women; business press; underrepresentation; gender; journalism.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. To be sustainable or to be fashionable? That is the question... : A quantitative study of the consumer's perspective on CSR in the fast fashion industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Maja Hörnell; Emma Alsaker; [2023]
    Nyckelord :CSR; fast fashion; consumer behaviour; purchasing decision; ethic; greenwashing; brand image; CSR; konsumentbeteende; fast fashion; köpbeslut; etik; greenwashing; varumärkesbild;

    Sammanfattning : The purpose of the paper is to create a deeper understanding of the effects a company’s CSR activities have on consumers' purchase decisions in the fast fashion industry. Additionally, how consumers' brand image changes when a company does not meet the criteria for CSR initiatives. LÄS MER

  4. 4. Rättvist samhälle? - En litteraturöversik med fokus på aktivitetsorättvisa ur ett barnperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Lotta Andersson; Sofie Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :Aktivitetsvetenskap; occupational alienation: occupational deprivation; occupational marginalisation; occupational apartheid; occupational imbalance; barn i skolåldern; utsatta område.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barn som växer upp i utsatta område kämpar med socioekonomisk utsatthet, trångboddhet och brist på tillgång av resurser i samhället. Dessa barn utsätts dagligen för olika former av aktivitetsorättvisa som påverkar deras vardag, uppväxt och identitet. LÄS MER

  5. 5. Morgondagens arbetsmarknad är här : En kvalitativ studie om varför generationerna Millennials och Gen Z byter arbetsplats oftare än tidigare generationer och vad organisationen bör göra för att behålla dem

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Linda Clavertz; Elizabeth Asiimwe; [2022]
    Nyckelord :Age Group; Communication; Development; Employment; Employers; Gen Z; Generations; Job; Leadership; Market; Millennials; Employee Turnover; Workplace; Anställning; Arbetsgivare; Arbetsmarknad; Arbetsplats; Generationer; Gen Z; Kommunikation; Ledarskap; Millennials; Organisationer; Utveckling; Personalomsättning; Åldersgrupp;

    Sammanfattning : Dagens organisationer möter nya villkor och krav från de yngre generationerna Millennials och Gen Z på arbetsmarknaden. Med de yngre generationernas nya villkor och krav har organisationen fått det svårare att behålla dem på sin arbetsplats. LÄS MER