Sökning: "kvantitativ målgrupp"
Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden kvantitativ målgrupp.
1. Hur ser grönsaksintaget ut bland unga vuxna 18-30 år i Sverige? : En kvantitativ tvärsnittsstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Bland unga vuxna mellan 18-30 år har skillnader i grönsaksintag observerats mellan könen och tidigare forskning visar att det finns starka bevis på att mer grönsaker i maten ger positiva hälsoeffekter samt minskar risken för olika folksjukdomar. Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka intaget av och attityderna kring grönsaker bland 18-30 åringar, främst studenter, i Sverige. LÄS MER
2. Barnets Förstaspråk : Att undervisa flerspråkiga barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och beskriva hur pedagoger i förskolan aktivt använder barnens förstaspråk som en resurs och en stödstruktur under undervisning. Genom att belysa strategier, metoder och goda exempel som främjar barnens språkutveckling och lärande genom att integrera deras modersmål i undervisningen. LÄS MER
3. Specialpedagogiska stödinsatser på gymnasieprogrammet introduktionsprogram språkintroduktion : en granskning av 40 åtgärdsprogram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie har som syfte att bidra med nya kunskaper om specialpedagogiska stödinsatser som ges till nyanlända elever på gymnasieskolans introduktionsprogram språkintroduktion. För att göra det har en kvantitativ studie genomförts i vilken åtgärdsprogram har samlats in och granskats. LÄS MER
4. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER
5. Valkompetens : En kvantitativ studie om lärares arbete med valkompetens för elever inom obligatorisk skola
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Omval inom och avhopp från gymnasieskolan har ekonomiska konsekvenser för såväl skola som samhället och individen själv. En utvecklad valkompetens från grundskolan ses som ett verktyg för att nå förändring. LÄS MER