Sökning: "länsförsäkringar marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden länsförsäkringar marknadsföring.

  1. 1. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  2. 2. Immateriella tillgångar : En studie om kreditansökan av företag med en stor andel immateriella tillgångar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Melul Serhanoglu; Hasret Arslanhan; [2018]
    Nyckelord :Banks; intangible assets; credit granting; computer games companies; Banker; immateriella tillgångar; kreditgivning; datorspelsföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att driva ett företag innebär att investera pengar i en framtid som är osäker men som förhoppningsvis kommer att ge en vinst. Företag behöver kapital för att kunna investera i bland annat marknadsföring, lager, forskning, utveckling och utbildning av personal. LÄS MER

  3. 3. Motivation genom sponsring : En studie som utvärderar sponsringens möjligheter till ökad motivation bland personalen i en organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Robbins; Simon Hansson; [2015]
    Nyckelord :Motivation; Internal marketing; Organizational culture; Sponsorship.; Motivation; Intern marknadsföring; Organisationskultur; Sponsring.;

    Sammanfattning : Sponsring är ett utbyte och en marknadsföringsmetod som används av allt fler organisationer. Med syftet att påverka personalen i en organisation är sponsring en relativt oanvänd metod för marknadsföring. Trots detta så påverkar sponsring personalen oavsett organisationens målsättning med sponsring. LÄS MER

  4. 4. Framgång på sociala medier för företag i utsatta branscher.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Marcus Pettersson; [2014]
    Nyckelord :Kvalitativ; kvantitativ; intervjuer; textanalys; Konvergens; Relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Word of mouth; Transparens; Facebook; försäkring; försäkringsbranschen; framgång; Svedea; Moderna försäkringar; Trygg-hansa; IF; Länsförsäkringar;

    Sammanfattning : Social media is a relatively new phenomenon that has had a huge impact in the way we communicate in recent years. Today it is used daily by almost everyone and has become a billion dollar industry where corporate existence is increasing by every day. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsmäklarens sidotjänster : Sidotjänsternas påverkan på kundernas val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Malin Andersson; Sara Gunnarsson; [2013]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; kunder; sidotjänster; förtroende; samarbete;

    Sammanfattning : En ny fastighetsmäklarlag trädde i kraft juli 2011 (SFS 2011:666). I och med detta blev det lagligt för fastighetsmäklare att förmedla sidotjänster. Detta innebär att de vid sidan av själva förmedlingsuppdraget får erbjuda andra tjänster till kunderna. De får för sidotjänsterna ta ut en mindre summa i ersättning. LÄS MER