Sökning: "lärandeteorier sammanfattning"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden lärandeteorier sammanfattning.

  1. 1. Bättre matematiklärande med memorering? För vem?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ingrid Malmberg; [2017]
    Nyckelord :anpassning; bedömning; kunskapssyn; lärande; matematiksvårigheter; matematisk litteracitet; memorering; numeracitet; PISA;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktMalmberg, Ingrid (2017). Bättre matematiklärande med memorering? För vem? Speciallärarprogrammet med inriktning Matematikutveckling, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Högskola, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Elevernas uppfattning om teknikämnets användbarhet : Exempel på högstadieelevers syn på teknikämnets relevans för deras vardagsliv

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Basil Amange; [2016]
    Nyckelord :Secondary pupils; technology; sbject technology; relevance; artifact; everyday life; society; Lgr.11.; Högstadieelever; teknik; ämnet teknik; relevans; artefakt; vardagsliv; samhälle; Lgr. 11.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med det här examensarbetet är att undersöka hur högstadieelever uppfattar teknikämnets användbarhet. Utgångspunkten är vad Skolinspektionen (2014) påpekade i sin granskning av ämnet teknik när det gäller att erbjuda teknikundervisning som grundskoleelever upplever som relevant. LÄS MER

  3. 3. Lärares erfarenheter av och förhållningssätt till det digitala verktyget GeoGebra. Fem positiva matematiklärares svar, sett i relation till styrdokumenten samt matematikdidaktisk forskning och lärandeteorier

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Johan Vikmo; Mathias Börjesson; [2015]
    Nyckelord :Matematikundervisning; digitala verktyg; GeoGebra; ;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Denna uppsats handlar dels om när, hur och varför fem verksamma matematiklärare, som är positivt inställda tillGeoGebra, använder sig av programmet i sin undervisning. Den handlar även om deras syn på GeoGebra irelation till styrdokumenten samt matematikdidaktisk forskning och lärandeteorier. LÄS MER

  4. 4. Skriftspråksundervisning i en vid kontext. Hur varierad skriftspråksundervisning kan utformas med inspiration från John Dewey och ett multimodalt förhållningssätt.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Victoria Arfvidsson; Matilda Gustavsson; Rebecca Hildebrand; [2014]
    Nyckelord :läs- och skrivundervisning; läsning; skrivning; Jo;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med vår undersökning är att finna nya, varierande och motiverande sätt att undervisa i läsning ochskrivning. Detta vill vi finna svar på genom att undersöka hur läs- och skrivundervisningen ser ut på en utvaldskola i New York City. Skolan arbetar utifrån John Deweys lärandeteorier. LÄS MER

  5. 5. En idé på resa - Coaching som verktyg i två gymnasieskolor

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ninni Johansson; Hanna Wallgren; [2009]
    Nyckelord :Coaching; GROW-modellen; lärandeperspektiv; ;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Coaching är ett modernt begrepp som används allt mer i samhället. Likaså är coaching inom skolans verksamheten ny företeelse. LÄS MER