Sökning: "lärare fortbildning dator"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden lärare fortbildning dator.
1. ”Jag har typ bara skrivit på dator, jag har typ aldrig skrivit på papper” Om analogt och digitalt skrivande i skolan
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Adler, Camilla och Siwe, Jessica (2020). ”Jag har typ bara skrivit på dator, jag har typ aldrig skrivit på papper”- Om analogt och digitalt skrivande i skolan.. LÄS MER
2. Engelskundervisning och digitala verktyg : En kvantitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i sin engelskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Tidigare studier har granskat vilka svårigheter lärare har med integrering av digitala verktyg i sin undervisning. Studierna visar att många lärare som ofta använder sig av modern teknik utanför skolan och kan hantera det på hemmaplan, inte vet hur det ska användas som ett pedagogiskt och didaktiskt verktyg. LÄS MER
3. Tillgängligt lärande : Möjligheter och hinder med en dator per elev
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien var att beskriva, analysera och problematisera den digitala satsningen 1:1 på högstadiet i en mindre kommun. Vidare fokuserade studien på hur datorsatsningen kunde bidra till att skapa tillgängligt lärande för alla elever och vilken roll specialpedagogen hade i detta. LÄS MER
4. Digitala verktyg och undervisning i samhällskunskap
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Dagens samhälle präglas allt mer av digitalisering och olika digitala verktyg används inommånga av samhällets områden, däribland skolan. Det har blivit allt vanligare med satsningar på1:1, en dator till varje elev, inte minst på svenska gymnasieskolor. LÄS MER
5. Digitaliseringen av undervisningen : En forskningsöversikt över effekterna av digitaliseringskoncepten 1:1 och ASL
L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Denna forskningsöversikt behandlar digitaliseringen av undervisningen utifrån koncepten 1:1 (en dator per elev) och ASL (att skriva sig till läsning). Vi har via databassökning och manuell sökning tagit del av relevant litteratur som vi sedan gjort en kvalitativ innehållsanalys på. LÄS MER