Sökning: "lärarsamarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet lärarsamarbete.

  1. 1. Interprofessionellt samarbete – viktigt för elever i behov av särskilt stöd i matematik som växlar mellan olika undervisningssituationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jörgen Klippmark; Malin Simonsson; [2023]
    Nyckelord :collaboration teachers; learning difficulties; matematik; math anxiety; math difficulties; perspektiv; samarbete; shared teaching; speciallärare;

    Sammanfattning : Elever som hamnar i matematiksvårigheter ska, utöver ledning och stimulans, genom extra anpassningar och/eller särskilt stöd få det stöd som krävs för att de ska kunna nå utbildningens mål. Elever erbjuds i en del fall, utöver stöd från ämneslärare i helklass, särskilt stöd av speciallärare, specialpedagoger eller lärare med specialpedagogisk kompetens. LÄS MER

  2. 2. ”Att inte prata onödigt, det hjälper ju dem” : Sex lågstadielärare beskriver sitt arbete med SVA-elever i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Cornelia Rinaldo; Maja Leickt; [2022]
    Nyckelord :SSL teaching; primary school; multilingualism; language development; teacher collaboration; teaching methods; scaffolding; SVA-undervisning; lågstadiet; flerspråkighet; språkutveckling; lärarsamarbete; undervisningsmetoder; stöttning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur svensklärare och SVA-lärare i lågstadiet beskriver sitt arbete och samarbete för att gynna SVA-elever i svenskundervisningen. Studien tar teoretisk utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet och kollegialt lärande. LÄS MER

  3. 3. Transition Work Between School Years K-3 and 4-6 in Sweden : - The Importance of Teacher Collaboration in the Subject of English.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Lena Åkerman; Mikaela Linder; [2021]
    Nyckelord :years K-3; years 4-6; teachers’ perceptions; principals’ perceptions; students’ academic performance; transition work; transition collaboration; collegial learning; national governing documents; collective efficacy.;

    Sammanfattning : This study has a fourfold focus. Firstly, the study aims to fill a gap in research regarding teachers and principals’ perceptions on transition work and collaboration in school years K-3 and 4-6 in the subject of English. Secondly, the study explores how these views affect students' academic achievement in the subject. LÄS MER

  4. 4. "Varför ska man kunna det här?" : En litteraturstudie om undervisningsmetoder i matematik på yrkesförberedande program

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematiska institutionen; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Davidsson; Karin Danielsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie redogör för undervisningsmetoder i matematik på yrkesförberedande program. Undervisningsmetoderna diskuteras dels utifrån hinder i relation till metoderna och dels utifrån grad av generaliserbarhet och således möjlighet att direkt tillämpa dem på olika yrkesförberedande program. LÄS MER

  5. 5. Skolbibliotekariens arbete med elevers informationskompetens

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Johan Jönsson; Daniel Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Skolbibliotekarie; informationskompetens; lärarsamarbete; digital kompetens;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to explore how librarians in public schools in Sweden works with the informations literacy of their pupils. The study is done with semistructured interviews conducted with seven school librarians and with help from previous research done on this subject. LÄS MER