Sökning: "läsarinteraktion"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet läsarinteraktion.

  1. 1. Allt som är nytt förflyktigas : Om författarens och förlagens relation till Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Saga Elgenstierna; [2018]
    Nyckelord :Instagram; litteratursociologi; förlag; Sara Bergmark Elfgren; sociala medier; marknadsföring; relationsskapande; läsarinteraktion; kontakt; författare; Norstedts; Habermas; offentlighet; Berman; flyktighet; modernism.;

    Sammanfattning : På sociala medier såsom Facebook, Twitter och Instagram kan både förlag och författare informera om kommande boksläpp, specialerbjudanden och signeringar, och genom att ha en närvaro i dessa medier gör de sig utöver detta tillgängliga och synliga för människorna som köper och läser deras böcker. Författaren har dessutom möjlighet att skapa en relation till sina läsare som sträcker sig bortom böckerna och eventuella intervjuer i traditionella medier. LÄS MER

  2. 2. Lokalt, trovärdigt och 100 % sant

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Markus Bagewitz; Alexander Linder; [2018]
    Nyckelord :Trovärdighet; Fake news; journalistik; läsarinteraktion; flerkanalspublicering; nyhetsflöde;

    Sammanfattning : Trovärdighet – en allt viktigare del att upprätthålla för journalister då falska nyheter blir vanligare. På senare tid har begreppet fake news används frekvent, speciellt i nyheter angående amerikanska presidentvalet 2017. Det blir således intressant att undersöka hur journalister arbetar för trovärdighet och hur läsare upplever den. LÄS MER