Sökning: "läsplattor"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade ordet läsplattor.

  1. 1. Digitalisering i förskolan - Pedagogers uppfattningar om digital teknik.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Caroline Ribarska; Martina Larsson; [2024-02-26]
    Nyckelord :Pedagogers uppfattningar; läsplattor; digital teknik; lärande och utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med den aktuella studien är att jämföra pedagogers olika uppfattningar och relationer till användandet av digitala verktyg i form av läsplatta på några utvalda förskolor inom Västra Götalands Län. Anledningen till den aktuella studien baseras på det som läroplanen för förskolan har som mål kring digitalisering. LÄS MER

  2. 2. Från MySpace till TikTok : Förändringar av sociala medier som ett kommunikationsverktyg för musiker och fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Armin Music; [2024]
    Nyckelord :Hashtags; hermeneutic; marketing; music industry; music sociology; musicology; MySpace; TikTok; social media; Hashtags; hermeneutik; marknadsföring; musikbranschen; musiksociologi; musikvetenskap; MySpace; TikTok; sociala medier;

    Sammanfattning : Myspace var under många år den primära webbplatsen för att exempelvis skriva meddelanden till vänner, upptäcka ny musik samt dela med sig av den. Den mest populära föregångaren till dagens sociala medier som under många år uppmuntrade artister att använda webbplatsen för att nå ut till en bredare publik. LÄS MER

  3. 3. Analog vs digital läsförståelse : En systematisk litteraturstudie om skillnader mellan att läsa analogt och digitalt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Viktor Svensson; Jonas Söderstedt; [2022]
    Nyckelord :Digital läsning; analog läsning; digital läsförståelse; analog läsförståelse; kognitiva processer; tidspress;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur elevers läsförståelse i svenskämnet påverkas av en alltmer digitaliserad skolmiljö där eleverna gör både uppgifter och prov i sina datorer eller läsplattor. Vidare undersöks hur läsförståelse påverkas vid testsituationer. LÄS MER

  4. 4. Generate power, generate art : Experiments with human-powered art, electronic paper and creative coding

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Roni Kaufman; [2022]
    Nyckelord :Human-computer interaction; Interaction design; Sustainable interaction; Interactive Arts; Media Arts; Människa–datorinteraktion; Hållbar interaktion; Interaktiv konst; Mediekonst;

    Sammanfattning : This is a multidisciplinary project, at the intersection between interaction design, software development and media art. Human-Powered Interactions (HPI) is a field of Human-Computer Interactions (HCI) interested in self-sustainable systems in which power generation and the user interaction are simultaneous, unlike, for example, dynamo torches which have rechargeable batteries. LÄS MER

  5. 5. Mot tredje generationens läsplatta : En undersökning av läsplattans användarvänlighet och utvärdering av dess utvecklingspotential

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Clara Norgren; Olle Sandström; [2021]
    Nyckelord :Användarvänlighet; digitalisering; e-bok; e-ink; elektroniskt papper; innovation; läsplatta; människa- dator interaktion; Product-Market Fit;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digitala läsvanor och läsplattor, ur ett människa-datorinteraktions perspektiv, för att bidra med insikter kring digital läsning genom att identifiera problem och utvecklingsområden hos läsplattan. En enkätundersökning genomfördes, där 947 svar erhölls. LÄS MER