Sökning: "langer judith"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden langer judith.

  1. 1. Teaching with Audiobooks in an EFL Classroom : The Didactical Benefits of Envisionment, Inclusion, and Narration in Audiobooks

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Cynthia Castillo Silva; Esin Alatas; [2023]
    Nyckelord :Audiobooks; The Graveyard Book; EFL students; Printed book;

    Sammanfattning : This paper aims to investigate how audiobooks can be used didactically in the EFL classroom. The research questions are: “How do EFL students perceive and visualize the storyworld when listening to audiobooks?”, “Does EFL students’ comprehension differ when listening to an audiobook as opposed to reading a printed book”, and lastly, “What are the benefits of using audiobooks didactically in an EFL classroom?”. LÄS MER

  2. 2. “The Fundamental Values Are an Approach – Not Something you Teach Strictly” : A Qualitative Study of How Upper Secondary Teachers Use Fiction in Relation to the Fundamental Values in the EFL Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jessica Blomén; [2022]
    Nyckelord :fundamental values; EFL; fiction; Rita Felski; Judith Langer;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how and why Swedish upper secondary school teachers use fiction in relation to the fundamental values in the EFL classroom. Using fiction as pedagogical material is an advantageous method when raising topics related to the fundamental values, which include topics such as democracy, equality, and gender awareness. LÄS MER

  3. 3. "Genom bokens värld når man dem ändå på ett väldigt fint sätt kan jag uppleva" : - En intervjustudie om sex grundskollärares syn på skönlitteratur och värdegrundsuppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Linnea Ramberg; Emmy Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Fiction; values education; empathy; compassion; teachers in Swedish; teachers’ double commission; narrative imagination; envisioning worlds; Skönlitteratur; värdegrundsarbete; empati; medmänsklighet; svensklärare; lärares dubbla uppdrag; narrativ fantasi; föreställningsvärldar;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad verksamma svensklärare i årskurserna 4– 6 har för uppfattningar om hur värdegrunden kan integreras i arbetet med skönlitteratur och vilken betydelse det kan ha för elever. Det empiriska materialet består av sex kvalitativa intervjuer som har analyserats för att få en djupgående inblick i hur lärarna ser på integrationen av undervisningsuppdragen. LÄS MER

  4. 4. ANIMAL QUALIA AND NON-ANTHROPOCENTRIC NARRATION IN BARBARA GOWDY’S THE WHITE BONE : PROBLEMATIZING NONHUMAN EXPERIENTIALITY THROUGH ENVISIONMENTS IN THE EFL CLASSROOM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Niklas Erlandsson; [2021]
    Nyckelord :Cognition; multimodality; cognitive ecocriticism; synaesthesia; cross-modality; sensorial aesthetics; phenomenology; immersion; animal subjectivity; animal sentience; animal alterity; extended mind theory; social mind; upper secondary school; high school; EFL context.;

    Sammanfattning : This thesis examines nonhuman phenomenological experiences, communication, and sensory perception in Barbara Gowdy’s The White Bone. Drawing on literary and pedagogical theories by Roman Bartosch, Monika Fludernik, Marco Caracciolo, David Herman, and Judith Langer, the thesis argues that Gowdy’s novel employs narrative strategies and devices that involve nonhuman experientiality evoked from sensorial configurations, narration, and textual cognitive and embodied experiences. LÄS MER

  5. 5. Läsförståelsens viktiga roll : En undersökning av hur fyra lärare i årskurs tre arbetar med att främja elevers läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Florina Peci; Johanna Christensson; [2021]
    Nyckelord :reading comprehension; reading strategies; reading comprehension strategies; motivation; fiction; primary school; reading fluency; reading ability; word decoding; teacher; Läsförståelse; lässtrategier; läsförståelsestrategier; motivation; skönlitteratur; lågstadiet; läsflyt; läsförmåga; ordavkodning; lärare;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur fyra lärare arbetar för att främja elevers läsförståelse inom skönlitteratur i ämnet svenska i årskurs 3. Vi har använt oss av semistrukturerade intervjuer och våra informanter består av fyra pedagoger som är verksamma i årskurs 3. LÄS MER