Sökning: "lars andreasson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden lars andreasson.

  1. 1. ”Socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig”  : En kvantitativ studie av enhetschefers agerande inom äldreomsorgen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Sofia Andersson; Tova Andréasson; [2018]
    Nyckelord :First line manager; leadership; elderly care; education; actions; guidance documents.; Enhetschef; ledarskap; äldreomsorg; utbildning; agerande; styrdokument.;

    Sammanfattning : Authors: Tova Andréasson & Sofia Andersson Title: Social work degree or other academic education that the employer considers equivalent - A quantitative study of first line managers' actions in elderly care. [Translated title] Supervisor: Lars Sörnsen Assessor: Kerstin Arnesson Previous research shows that first line managers in elderly care act in different ways and it can affect both employees and the elderly. LÄS MER

  2. 2. Corporate rebranding inom dynamiska marknader : En komparativ studie i telekombranschen

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Henric Lars Andreasson; Andreas Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :Brand management; corporate rebranding; rebranding; brand identity; brand equity; contingency theory; Brand management; corporate rebranding; rebranding; brand identity; brand equity; contingency theory;

    Sammanfattning : Bakgrund: Corporate rebranding är ett relativt nytt fenomen som innebär att ett företag väljer att omdefiniera sitt varumärke på grund av förändringar inom företaget eller omgivningen. Men det är fortfarande relativt ostuderat och ingen studie behandlar den eventuella kopplingen med en dynamisk marknad. LÄS MER

  3. 3. Från Hyssna till "Huck" : en diskussion om träskulpturens roll i en medeltida kyrka respektive i en kyrka byggd på 1990-talet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Andreasson; [2012]
    Nyckelord :Hyssna gamla kyrka; Lundby gamla kyrka; Lars ”Huck” Hultgren; träskulptur; medeltid; ikonografi;

    Sammanfattning : Mitt syfte med uppsatsen är att, diskutera träskulpturens roll i en medeltida kyrka respektive i en kyrka byggd på 1990-talet. Fokus ligger på skulpturernas nutida roll inom Svenska kyrkan. Frågeställningarna som jag arbetar efter handlar om vilken relevans/roll som de medeltida skulpturerna har i Hyssna gamla kyrka idag. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier- en länk mellan producent och konsument

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Tero Marjamäki; Henrik Svensson; [2008]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of mouth; Word of mouth marketing; Stealth marketing; Buzz marketing; Viral marketing;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Sociala medier - En länk mellan producent och konsument Författare: Tero Marjamäki, Henrik Svensson Handledare: Lars Palm Examinator: Lennart Andreasson Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Medie och kommunikationsvetenskap,61-90p Delkurs: C-uppsats, 15p År: 2007 Syfte: Studiens syfte är att undersöka, utforska och analysera sociala medier, dess innebörd och innehåll Metod: Som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett explorativt förhållningssätt, med abduktion som slutledningsprocess. Kvalitativ metod har tillämpats i studien i form av mailintervjuer Slutsatser: Tidigt i arbetet kunde vi uppdaga att det rådde meningsskiljaktigheter vad gällde definitionen och synen på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Online Marketing : A study of users’ attitudes in the context of Blogs and Communities

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Farshad Rahavard; Lars Andreasson; [2008]
    Nyckelord :Online marketing; Blogs; Communities; Attitude-towards-the-ad; Attitude-towards-the-site; Acceptance theory; Relationship marketing;

    Sammanfattning : The Internet has opened up new opportunities for companies to market and sell their products online. In the early days of internet marketing and still some of the more widely used methods are Pop-ups and Banners. Earlier research and academic studies have proven these methods of being perceived as irritating and more or less ignored. LÄS MER