Sökning: "lars dock"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden lars dock.

  1. 1. Evaluating the Viability of Synthetic Pre-training Data for Face Recognition Using a CNN-Based Multiclass Classifier

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lars Bergström; Dag Hjelm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today, face recognition is becoming increasingly accurate and faster with deep learning methods such as convolutional neural networks (CNNs), and is now widely used in areas such as security and entertainment. Typically, these CNNs are trained using real-face datasets like CASIA-WebFace, which was put together using web-crawling of IMDB. LÄS MER

  2. 2. Drivers of Institutional ESG Investing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lars Sjöbom; [2023]
    Nyckelord :ESG; ESG investments; Financial Institutions; Banks; Institutional investors; Sustainability; EU Taxonomy; ESG; ESG investeringar; Finansiella institutioner; Banker; Institutionella investerare; Hållbarhet; EU taxonomi;

    Sammanfattning : This study analyzes the factors that influence environmental, social, and governance (ESG) investments in the Nordic region from the perspectives of institutional investors. The study aims to understand key drivers of ESG investments for institutional investors. LÄS MER

  3. 3. STREAMLINING PUBLIC SERVICES WITH PEGA’S LOW-CODE PLATFORM: A CASE STUDY

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Lars Axel Dahlgren; Höök Anton; [2023]
    Nyckelord :Low-Code; Low-Code Platform; Enterprise Low-Code Platform; Digital Transformation; Process Management;

    Sammanfattning : Enterprise low-code plattformar är något som stora organisationer och företag använder för att möjliggöra organisationsförändringar, orkestrera affärsprocesser och utvinna potential med citizen development. Forskningen runt low-code plattformar ligger dock efter, vilket gör att organisationer blir beroende av marknadsanalytiker och konsulter i den utforskande fasen i deras implementation. LÄS MER

  4. 4. Etik och juridik kring läkarassisteratdöende i Sverige

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaper

    Författare :Jesper Haikola; Lars Sligman; [2023]
    Nyckelord :Assisterat döende; Sverige; Läkaretiken; Medicinsk rättspraxis.;

    Sammanfattning : Bakgrund:Det finns två dominerande modeller av dödshjälp i världen idag: Benelux-modellen därläkaren aktivt utför dödshjälp och Oregon-modellen där dödshjälp utförs med hjälp avläkarassisterat döende. I Sverige är det inte en juridiskt straffbar handling att assistera vidsjälvmord, dock skulle detta för en läkare med sannolikhet leda till att läkarlegitimationenfråntas då det ej är förenligt med den vedertagna läkaretiken i Sverige Syfte: Att identifiera och analysera de etiska principer, juridiska regler och den praxis i Sverige somgäller i relation till den form av dödshjälp som kallas läkarassisterat döende. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER