Sökning: "linnéuniversitetet marknadsföring 2013"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden linnéuniversitetet marknadsföring 2013.

  1. 1. Navigating Turbulent Waters : Exploring SME strategies for internationalization amidst Global Bank Crisis

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Agnes Olson; Hannah Samuelsson Flink; [2023]
    Nyckelord :Internationalization Process; Strategies; Risk Management; Crisis Management; SMEs; Financial crisis; Bank crisis; Resilience;

    Sammanfattning : The global bank crisis between 2008 and 2013 posed a great threat against many organizations globally, especially towards small-medium enterprises (SMEs), which several researchers have investigated through quantitative studies. However, few studies have explored the strategic decisions made by SMEs regarding internationalization processes and international work during this time, beyond numbers. LÄS MER

  2. 2. Bilden av biblioteket - ett prisma av kommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Rose-Marie Törnqvist; [2022]
    Nyckelord :Folkbibliotek; strategisk kommunikation; organisationskommunikation; organisationsteori; utvecklingsprojekt; förändringsarbete; marknadsföring; marknadskommunikation; image; profil; varumärke; meningsskapande; icke-vinstdrivande; CCO; Communicative Constitution of Organization;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to reach a deepened understanding on the effects of increased communication within the public library sector. Few studies in the field of library and information science and social sciences focus on strategic communication in a library context. LÄS MER

  3. 3. Varför minskar söktrycket & vad kan göras åt detta? : En kvalitativ fallstudie av universitetsprogrammet Music & Event Management

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Teodor G. Kulling; Johan Lennartsson; Anton Linderoth; [2020]
    Nyckelord :Högre utbildning; varumärke; söktryck; marknadsföring; relevans; universitet; yrkeshögskola; tillgänglighet.;

    Sammanfattning : This essay is a qualitative case study about the Swedish university programme Music & Event Management (MEM). The programme is a part of the Linneaus University (LNU) and the education takes place at two different locations, the first half of the programme in the small town of Hultsfred and the remaining time in the city of Kalmar. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens framfart – blommar den blott tillfälligtvis? : En kvalitativ studie om fysiska butiker inom detaljhandeln 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linnéa Antas; [2019]
    Nyckelord :e-handel; fysiska butiker; handelns digitalisering; kundens upplevelser i fysiska butiker; upplevelserummet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har inneburit förändringar inom handeln, vilket kräver att de fysiska butikerna anpassar sig till viss mån mot den konstant tillgängliga och flexibla e-handeln (Ott & Sonneck, 2010). För att inte hamna helt i skuggan av den handeln som sker över internet är det idag viktigare än någonsin att hänga med i utvecklingen (Jeansson et al. LÄS MER

  5. 5. The Relationship Between Brand Related UGC and CBBE : An Internet Meme Experiment

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Joseph Hallgren; Kristján Sigurbjörnsson; Twan Black Jr.; [2018]
    Nyckelord :Internet Meme; Brand Equity; CBBE; User Generated Content; UGC; Experiment;

    Sammanfattning : Background: The modern day era of the Internet gave birth to the growing phenomenon of Internet memes (IM), a type of online user generated content (UGC) (Gangadharbatla, 2008). Now marketers have begun researching the relationship between UGC and consumer based brand equity (CBBE) (Christodoulides et.al, 2012; Rachna and Khajuria, 2017). LÄS MER