Sökning: "logotype"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade ordet logotype.

  1. 1. ”Disgusting pictures” : A study exploring webpages ́ experienced credibility based upon their visual design elements

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alicia Bernsland; [2023]
    Nyckelord :credibility; visual design; element; webpage; judgment;

    Sammanfattning : An organization ́s website is often the first contact of a consumer and will therefore probably provide its first impression. Also, as people tend to easily jump from one webpage to the other, an instant judgment of credibility could be made in just a few seconds. LÄS MER

  2. 2. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Cecilia Hägerlund; Martina Ingves; [2022]
    Nyckelord :Creative marketing; word of mouth; share of wallet; kreativ marknadsföring; word of mouth; share of wallet; bank;

    Sammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER

  3. 3. Tillit för en ny produkt inom hårkosmetikindustrin : En studie om tillit vid konsumtion på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Mirieme Belarbi; My Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Hårkosmetikindustrin; Kosmetikaindustrin; Tillit; Produktegenskaper; Internet; Schampo;

    Sammanfattning : Background:  The cosmetic industry is one of the most leading industries in the world. With the help of the internet, the consumption of cosmetics has increased because the consumer can consume regardless of place or time. LÄS MER

  4. 4. Varumärkeskommunikation via logotyper : en studie om designelementens påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Berglund; Alexandra Wikström; Mikaela Ljungkvist; [2022]
    Nyckelord :Brand communication; Logotype; Design element; Color; Symmetry; Shape; Font; Brand positioning; Varumärkeskommunikation; Logotyp; Designelement; Färg; Symmetri; Form; Typografi; Varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen och digitaliseringen har resulterat i en hård konkurrens på marknaden. För att ett företag ska lyckas driva igenom sitt budskap till potentiella kunder krävs det att företagets budskap är kort, koncist och slagkraftig. LÄS MER

  5. 5. Redesign of a website and visual brand language : Development of a new website and graphic profile for an energy efficiency company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emma Olsén; [2021]
    Nyckelord :Industrial Design Engineering; User-Centered Design; User Interface; Website Design; Branding; Rebranding; Redesign; Graphic Profile; Interaction Design; Teknisk Design; Användarcentrerad Design; Användargränssnitt; Hemsidedesign; Webbdesign; Varumärkesdesign; Redesign; Grafisk Profil; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : The project that is presented in this report is the result of a master thesis for the Industrial Design Engineering programme at Luleå University of Technology. The project was conducted towards and together with the company Leosol during the fall of 2020. LÄS MER