Sökning: "lojala bankkunder"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden lojala bankkunder.

  1. 1. Byta bank eller stanna kvar : detta grunder bankkunder sina beslut på: En intervjustudie som undersöker vilka faktorer som ligger till grund för svenska privatkunders bankval

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Rostedt; Jill Martis; [2021]
    Nyckelord :marketing; banking; customer relations; financial services; bank selection; bank loyalty; marknadsföring; bank; kundrelationer; finanstjänster; bankval; banklojalitet;

    Sammanfattning : Valet av bank är ett komplext köpbeslut vilket kan komma att ha påverkan på privatekonomin. Denna studie undersöker hur svenska privatkunder tänker och resonerar kring deras val av bank samt hur de upplever sina bankrelationer i frågan om kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. Attitydförändring vid penningtvättsskandal : En kvantitativ studie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malou Holmensköld; Nathalie Paktinat; [2020]
    Nyckelord :Money laundering; scandal; banking sector; attitude change; values; self-interest; consumer loyalty; behavior.; Penningtvätt; skandal; banksektorn; attitydförändring; värderingar; egenintresse; konsumentlojalitet; beteende.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under flera år har några av Sveriges största banker kritiserats under den så kallade “penningtvätts-härvan”. Media har till stor del uppmärksammat skandalen utifrån ett företagsperspektiv men desto mindre ur ett kundperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elina Arvidsson; Rebecca Kastemyr; [2018]
    Nyckelord :Switching intentions; banksektorn; Baby Boomers; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER

  4. 4. Banken och kunderna : En studie om bankmedarbetares och företagskunders upplevda behov av kontakt i det fysiska rummet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristina Huttunen; Johan Schedvins; [2018]
    Nyckelord :Bank branches; customer relations; banks; SMEs; companies; relationship lending; Bankkontor; kundrelationer; bank; företag;

    Sammanfattning : 99,9% av Sveriges företag är SMEs (små och medelstora företag), och de små företagen är viktiga bland annat för att hålla arbetslösheten nere. Trots det minskar antalet krediter till dessa företag. De fysiska bankkontoren försvinner, framför allt i mindre städer och orter, samtidigt som användningen av digitala tjänster ökar. LÄS MER

  5. 5. Kundnöjdhet : Bankkunders uppfattning om lokala banker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bobby Morgan Green; Ivar Brandin; [2014]
    Nyckelord :customer; loyalty; satisfaction; banking; reputation; kund; lojalitet; nöjdhet; bank; rykte;

    Sammanfattning : Nya banker etablerar sig kontinuerligt i Sverige. Det är därför av stort intresse för etablerade banker att ha nöjda och lojala kunder för att klara av marknadens hårda konkurrens. LÄS MER