Sökning: "lojalitet enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden lojalitet enkät.

  1. 1. Lojalitets inverkan på anställdas vilja att stanna : En enkätstudie som undersöker hur påverkansfaktorerna lön och andra motivationsfaktorer, samhörighet, lojalitet, kompetensförsörjning och arbetets utformning, inverkar på anställdas vilja att stanna i sin anställning, inom privat och offentlig sektor.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Elin Stolt; Hilda Färdig; [2023]
    Nyckelord :Employee retention; voluntary turnover; private sector; public sector; motivation; job satisfaction; Bibehållande av personal; frivillig uppsägning; privat sektor; offentlig sektor; motivation; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Den globala tekniska utvecklingen och framväxten av kunskapssamhället har bidragit till att kunskap och mänskliga färdigheter fått en central betydelse för organisationers framgång. Idag anses anställda därmed som en viktig och central del för att höja den organisatoriska prestationen och för att behålla konkurrensfördelar på arbetsmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  3. 3. Sjuknärvaro vid hemarbete : En kvalitativ studie om arbetstagares upplevelse av sjuknärvaro vid hemarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sandra Bergman; Elin Olofsson; [2022]
    Nyckelord :Sickness presenteeism; work from home; WFM; sickness absenteeism; quality of work; Sjuknärvaro; hemarbete; sjukfrånvaro; arbetskvalitet;

    Sammanfattning : I och med de restriktioner som Covid-19-pandemin medförde blev hemarbete ett nytt arbetssätt för många arbetstagare i Sverige. Forskning som vi tagit del av beskriver att sjukfrånvaro i organisationer minskar samtidigt som mörkertalet gällande sjuknärvaro är stort, vilket skapade intresset för denna studie. LÄS MER

  4. 4. Insamling av privatpersoners data på internet : En studie av privatpersoners medvetenhet om datainsamling: effekten av medvetenhet på engagemang för webbplatser och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Lagerqvist; [2022]
    Nyckelord :datainsamling; cookie; data; integritet; förtroende; affektivt engagemang; kalkylerande engagemang; uppfattad risk; uppfattad nytta; lojalitet; engagemang; medvetenhet;

    Sammanfattning : I takt med att världen blir alltmer digitaliserad har också internet blivit en större del av många människors vardag. Stora aktörer samlar in personliga data om privatpersoner på internet vilket inte alla internetanvändare kanske är medvetna om. LÄS MER

  5. 5. Webbdesign som väcker känslor : Ett verktyg för hotellwebbplatser för att påverka kundrelationer med Generation Z

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kajsa Ojala Åkerman; Elinor Meijer; [2022]
    Nyckelord :Website; web design; web design element; visual impression; trust; satisfaction; loyalty; customer relationship; Generation Z; hotel website; Webbplats; webbdesign; webbdesignelement; visuellt intryck; tillit; tillfredsställelse; lojalitet; kundrelationer; Generation Z; hotellwebbplats;

    Sammanfattning : Webbplatser har idag mindre än en sekund på sig att göra ett visuellt intryck innan besökaren riskerar att gå vidare till en annan webbplats. I hotellbranschen där kundrelationer är högt värderat och det fysiska mötet i många fall har bytts ut mot hotellets webbplats spelar det visuella intrycket en viktig roll. LÄS MER