Sökning: "lojalitetsprogram bank"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden lojalitetsprogram bank.

  1. 1. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  2. 2. Ökad digitalisering inom bankvärlden : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Miriam Jepsen; Daniela Campos; [2015]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Internetbaserade banktjänster; Digitalisering; Lojalitetsprogram; Lönsamhet; Självbetjäning; Ansikte-mot-ansiktemarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract The banking industry has during later years gone through several technological changes (Svenska Bankföreningen 2014). These big changes have led to several advantages seen both from a customer – and corporate point of view. LÄS MER

  3. 3. Banklojalitet : En studie om hur tre banker arbetar för att skapa lojala och trogna kunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andréas Lilja; Soroush Shidani; [2009]
    Nyckelord :lojalitet; banker; lojalitetsprogram; tillfredställelse;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har konsumenter en betydligt större makt än tidigare, deras krav ochförväntningar har förändrats vilket gör det betydligt lönsammare för företagen att behålla sinanuvarande kunder än att skaffa nya. Massmarknadsföring fungerar inte längre eftersomföretagens produkter i stor utsträckning är homogena vilket innebär att företagen måste arbetaför att skapa lojala och trogna kunder. LÄS MER