Sökning: "loyalty programmes"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden loyalty programmes.

  1. 1. Vad sägs om Kulturen : En analys av moralen i Sverigedemokraternas och Miljöpartiets perspektiv på kultur 

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Daniel Nilsson Ahlström; [2023]
    Nyckelord :Culture; Heritage; Morality; Psychology; Politics; Kultur; Kulturarv; Moral; Psykologi; Politik;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to study the morality of two opposing political parties’ perspective on culture. The political parties chosen for this paper are the Green party and the Sweden democrats. LÄS MER

  2. 2. Consumers’ Perspective on Loyalty Programmes and its Influence on Purchasing Decisions : A study on fast-fashion retailers’ consumers in the Swedish market

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Keyra Bonagas; Thu Giang Vu Dang; [2022]
    Nyckelord :loyalty programmes; consumer behaviour; fast-fashion retailers; brand loyalty; customer retention;

    Sammanfattning : Background: With apparel and clothing being one of the most highly consumed products for everyday life, businesses within the fashion industry have much demand. In order to gain leverage in a competitive market, many retailers have different strategies and loyalty programmes have been an attractive way for customer relationship management. LÄS MER

  3. 3. Svenska aktiebolags redovisning av lojalitetsprogram och IFRS 15 inverkan på redovisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ludvig Andersson; Rasmus Björklund; [2021]
    Nyckelord :IFRS 15; loyalty program; breakage rate; five-step model; IFRS 15; lojalitetsprogram; breakage rate; femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Background: The prevalence of loyalty programs used to attract and keep customers loyal to the company by making return purchases has increased in the marketing strategy used by more and more companies. It is in the nature of a wide variety of loyalty programs to offer consumers benefits in the future causing a liability for the offering business. LÄS MER

  4. 4. How can loyalty programmes improve brand loyalty?

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Gideon Mekonnen Jonathan; Anna Kapetanakis; [2015]
    Nyckelord :Brand loyalty; loyalty programmes; customer loyalty; retail industry;

    Sammanfattning : Title: How can loyalty programmes improve brand loyalty? Level: Final assignment for Master Degree in Business Administration Author: Anna Kapetanakis, and Gideon Mekonnen Jonathan Supervisor: Sarah Philipson (Assistant Professor) Date: June, 2015 Aim: To investigate how customers loyalty can be improved through loyalty programmes. Method: Mixed approach, both qualitative and quantitative data, is chosen for this study. LÄS MER

  5. 5. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jenny Thyrwind; Linda Davidsson; [2013]
    Nyckelord :Internal marketing; Motivation; Communication; Retention and Customer loyalty; Intern marknadsföring; Motivation; Kommunikation; Retention och Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER